וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: לא נדבר בנייד בנהיגה

17.12.2010 / 8:30

משרד התחבורה האמריקני בוחן טכנולוגיה שתצר משמעותית או תבטל כליל את השימוש בנייד בזמן נהיגה. מסרונים אחרונים בקבינה

בשמה של הבטיחות נעשים צעדים מרחיקי-לכת. הדעה הרווחת היא כי דיבור בטלפון הנייד בעת הנהיגה תורם רבות לסיכוי להיות מעורב בתאונות-דרכים, קטלניות או מלוות בפציעות קשות וחמורות. בארה"ב ממשיכים לקדם פתרונות לצמצום התופעה, שכן במדינת האובר-הכול מדברים גם בנייד בתדירות גבוהה מידי. לאחרונה, קם משרד התחבורה האמריקני ומנסה לשים לזה סוף באמצעות טכנולוגיה שתבטל את השימוש בנייד בתא הנוסעים. האמנם?

את המסר הפיצה רשת הטלוויזיה של MSNBC ממש לאחרונה עם עליית קמפיין בטיחותי באמריקה - Faces of Distracted Driving, המתריע בפני הסכנות שבהיסח הדעת בזמן נהיגה. בראיון של הרשת עם השר הממונה ריי להוד, ציין הלה כי בארה"ב נהרגו בשנה האחרונה 5,500 בני-אדם בתאונות דרכים קטלניות כתוצאה מהסחות דעת וכחצי מיליון נוספים נפצעו בדרגות כאלה ואחרות.

לגופו של עניין, מקווים בארה"ב לחסל את השימוש בנייד בזמן נהיגה ומי שאחראית על הפתרון היא אוניברסיטת קנזס, שמנסה לפתח תוכנה אשר תמנע מנהגים להפעיל את הנייד, לרבות שיחות וקבלת ושליחת מסרונים. עם זאת, אומר פול אקלי מהפקולטה למדע באוניברסיטה, שמדובר בתכנון מורכב ורגיש: "צריך להבין שהמצב יהיה הרבה יותר גרוע לפני שיהיה טוב, שכן המודעות לסכנות נמוכה, בעוד המכשירים רק משתכללים".

במחקר שערך אקלי בקרב סטודנטים באוניברסיטה, מצא כי מרביתם מעריכים ששתיית אלכוהול מחייבת שפיטה נחושה מצד מערכת הדין, אולם אותם אלה אינם חושבים שיש להטיל ענישה דומה על נהגים ששולחים מסרונים בזמן נהיגה. "כל עוד אין חוק פדראלי בארה"ב שאוסר, בפועל, שימוש בנייד, כנראה שזה יהיה המצב הנוכחי עוד הרבה מאוד זמן".

בין אקלי למשרד התחבורה האמריקני קיימת אי הסכמה על אופן השימוש וסוג הטכנולוגיה. להערכתו של אקלי, כל תוכנה תפרץ לבסוף על ידי האקרים, סביר שגם על ידי חובבנים. ומאחר אי אפשר לעשות שימוש במשבשי תדרים לצרכים אלה (לא חוקי מן הסתם), חייבים האמריקנים ויתר העולם שעושה כך, להמשיך ולצרוך קמפיינים פרסומיים שמזהירים על הסכנות. אבל אם עד היום זה לא עבד, כנראה שכך ימשיך להיות ואולי שיבוש קליטה יהיה הפתרון היחיד למניעת התאונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully