וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי: גם לנו תהיה מרצדס

הדרום קוריאנית רומזת על הקמתה של חטיבת פאר מיוחדת שתתחרה במרצדס, אודי, ב.מ.וו, לקסוס ושות'. העולם מוכן לזה?

בעבר היו דברים כשגרה. יונדאי הסתפקה במועט: העממי הוא המפרנס והפאר משווק כפרמיום מוזל - הכלאה לשפני ניסוי. בעשור המסתיים התחברו יונדאי-קיה לחייל שמכרסם ביפן, בעוד אירופה מביטה אל דרום-קוריאה בציפייה להנחתה הבאה. ומה צופן העתיד? ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי הקונצרן הקוריאני מכונן חטיבה שלישית, ג'נסיס שמה, כדי לעמוד חרטום מול חרטום עם מרצדס והחברות הדשנות. ושלא יגידו אחר כך המצפצפים "לא חשבנו שיצליחו".

השם ג'נסיס, מקורו במכונית קיימת המיוצרת במרכב סדאן וקופה. יחידות רבות משתיהן נמכרו בצפון אמריקה השנה, אך הסיפור הגדול אינו מתבשל לאיטו בגזרה הספורטיבית. עם עלייה של 50 אחוזים במכירותיה בשנתיים האחרונות, יונדאי ארה"ב שוקלת לפצל עצמה כדי להגמיש את היחס כלפי הקהל וליצור קווים נפרדים שיכניסו יותר לקוחות למעגל הרוכשים שלה.

הרעיון מושתת על בניית שלושה אגפים: ספורטיבי, פנאי ופרימיום. על שני הראשונים לא מוטלת חובה ההוכחה, על האחרון כן. על פי פרסומי העיתון האמריקני מתברר כי מי שתאלץ לשאת את הנטל היא יונדאי אקוס, ספינת הדגל של החברה שביקוש גדול אינו מיוחס לה בשלב זה. "בספורטיבית ג'נסיס יש לנו הנעה אחורית, כמו אצל ב.מ.וו סדרה 3. אבל אין ספק שכדי להקים מועמדת לפלח הפאר האקוס חייבת להתרומם", כך מנכ"ל יונדאי ארה"ב ג'ון קראפיק.

למודות הניסיון בתחום זה - טויוטה (לקסוס) וניסאן (איניפיניטי), עשו כך באופן הדרגתי: הקימו חטיבותיהן המפוארות/ספורטיביות לאורך שנים והשתקעו בנקודות אסטרטגיות על פי המתווה של היצרנית השולטת. מזווית קוריאנית, העסק נראה פחות בשל להתפתחות בסדר גודל כזה. אולם יונדאי וגם קיה, הוכיחו בכל פעם ששללו אותן על הסף כי התוצאות מפתיעות לטובה. נמתין ונראה.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully