וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה תפתח ספורטיביות לפולקסווגן

12.12.2010 / 7:01

קונצרן פולקסווגן הורה ליצרנית משטוטגרט להרכיב עבורו את ליין הספורטיביות והסדאן העתידיים של המותג העממי. באודי מתקוממים

מספר ימים חלפו מהפסגה השנתית של ראשי המותגים המובילים בקונצרן פולקסווגן - אודי, פורשה וחטיבת פולקסווגן, וכבר כעת הבשורות הגורליות מרעילות צד אחד כנגד האחר. הקונצרן הגרמני בישר כי בחר במותג פורשה לנהל את תכנון מכוניותיה הספורטיביות והסדאן הגדולות של חטיבת הפרטיות שלו, והותיר את בכירי אודי משתוממים על החלטה זאת.

האיש והמילה האחרונה בקונצרן המנכ"ל מרטין ווינטרקון, הנחה את פורשה להתחיל במלאכת העבודה כבר במהלך הרבעון הראשון של 2011. היצרנית הספורטיבית תפתח את פרויקט ה-Modular Standard Matrix של פולקסווגן, העתיד להיות גם הבסיס לכלי-רכב כגון הפנמרה הסלונית (דור שני) ועוד כלי-רכב דו-מושביים קלאסים של המותג, רובם חמושים במנוע מרכזי או קדמי-אחורי, וכן יסייעו המהנדסים לחטיבת בנטלי שאף היא בידי הקונצרן הגרמני.

פורשה אינה נלהבת מרעיון שעיקרו לקחת פלטפורמה של פולקסווגן ועליה לבנות מכוניות חדשות. נציגיה אף הביעו מחאה נחרצת מאפשרות של 911 המבוססת על תכנונים של פולקסווגן מחשש שהמבנה לא יעמוד בדרישות ההתנהגות של המכוניות - סימן ההיכר שלה. עם זאת, היא תצא נשכרת מכל המהלך לאחר שקיבלה אור-ירוק להקים מנהרות רוח חדשות, מרכזי עיצוב מתקדמים ומפעלים נוספים.

נראה כי לעת זו, הברירה שעומדת מול יצרנית הפרימיום אודי היא להצטייד בסובלנות ואיפוק, שכן עליה לקבל תפקיד חשוב לא פחות של המשך פיתוח סדרות יוקרתיות כגון Q5 ואודי A4 וכן קידום כלי-רכב עממיים של פולקסווגן.

ישנן הערכות בתעשייה הגורסות כי פולקסווגן מנסה להגדיל את הפיקוח שלה על מהנדסי פורשה, לכאורה בגלל מאבקי הכוח בין המשפחות השולטות. אולם, נראה כי פולקסווגן מעוניינת לחזק את תדמיתה הספורטיבית יותר מכל, ואם כך הדבר כנראה שהבלו-ספורט רודסטר תהיה למכונית מרתקת במיוחד כשמתוכננות לה שתי גרסאות - עממית של פולקסווגן ויוקרתית של פורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully