וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: ב.מ.וו M1 קופה

12.12.2010 / 9:58

הקופה הספורטיבית לסדרה 1 מצויידת במנוע שמפיק 335 כ"ס המאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. הסלמה בגזרת הקטנות

אחרי שחצי מהעולם שם את ידו על מהדורתה המוסווית של ב.מ.וו סדרה 1 קופה במסגרת ניסויים על מסלולי מירוץ, ויומיים אחרי טיזר, ב.מ.וו בוחרת לפרסם כעת את מלוא המידע אודות המצטרפת הטרייה למועדון ה-M המיתולוגי מבוואריה: M1 קופה - הקומפקטית התוקפנית ביותר בהיסטוריה של הסדרה הקטנה.

תנאי הקבלה למועדון נותרו כשהיו על דלת הכניסה מאז 1972: מנוע מהונדס וסוער מחובר אל הנעה אחורית, סימול M על דופן תא המטען, ושורה ארוכה של מאפיינים המתארים מכונית מסלול מהוקצעת. אז בואו נבחן מקרוב אם כל המרכיבים הנדרשים לתפקיד מתייצבים לשירות כך שלא תפסל בסינון.

בחזיתה של ה-M שוכן מנוע בנזין (N54) מוגדש טורבו המפיק משישה צילינדרים 335 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-45.9 קג"מ החל מ-1.500 סל"ד. התיבה היא ידנית עם שישה הילוכים, הנעה אחורית יש, משקל ממוצע להיום - 1.5 טון, אל 100 קמ"ש ב-4.9 שניות והמהירות המרבית הוגבלה אלקטרונית ל-253 קמ"ש. מערכת הבלימה נשלפה מסדרת ה-E92 M3 ככה שלהאט מ-250 קמ"ש לא תהיה בעיה.

אך לא שם בלבד טמון כוחה האמיתי של חטיבת M, כי אם בתכונות ניהוג טהרניות, עד כמה שאלה קיימות היום ביחס לדגמים מכוננים. התיבה הידנית למשל משופרת בכבדות (יחסי העברה מקוצרים), כשבנוסף לכך הותקן דפרנציאל מוגבל החלקה המווסת את כמות העוצמה שיורדת לסרן האחורי. עוד בקרביה של הבווארית הקטנה כי זו רחבה בבסיס הגלגלים שלה ב-5.3 ס"מ לעומת הקופה 135 הסטנדרטית, נוכח תפיחת הקשתות המכילות צמיגים רחבים יותר.

בסקירה חיצונית ופנימית, עולה כי סדרה 1 בתצורת ה-M קופה עטופה קישוטים ובאבזור המזוהים עם החטיבה בכל העשורים הקודמים יחד עם פריטים מודרניים: חישוקים מוגדלים, פגוש קדמי עם שלושה פתחי יניקה התורמים לקירור המנוע, ספוילר דיסקרטי על דלת תא המטען להעצמת כוח ההצמדה ונורות LED גם הן בחבילה, אלא מה.

בתא הנוסעים תפירות אדמדמות על דיפוני המושבים לבידולה מיתר הגרסאות. אולם, הפרט המעניין - האקטיבי, מגיע בדמותו של מתג ה-M החשוב על גלגל ההגה. עת מקישים עליו מתחדדת התחושה מדוושת האצה ואופן תגובותיה של המכונית גם הן. יחד עם בקרת ה-DSC המורכבת מארבעה מנגנוני פיקוח בטיחותיים, אין סיבה ממשית להרפות ממנה במאות הפיתולים שיציב בפניה הנהג המחויך.

לדברי ב.מ.וו, מועד השקתה של ה-M קופה הקטנה צפוי להיות במהלך 2011 וטרם התקבלה תגובת היבואנית קמור אם היא תשווק אצלנו באופן שוטף. מחירה של המכונית יעמוד באירופה על כ-48 אלף יורו, שהם כ-230 אלף שקלים לפני מס מקומי. מסוג המתנות שאיש לא היה מתנגד לקבלן לרגל חג-המולד הקרב. כריסמס הגיע מוקדם השנה.

ב.מ.וו M1. אתר יצרן
פער הדורות/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully