וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: לחייב ABS בדו"ג

14.12.2010 / 15:38

האיחוד האירופי שוקל הצעה לחייב את יצרניות הדו-גלגלי להתקין מערכת ABS בכלים שנפח מנועם גדול מ-125 סמ"ק, עד שנת 2017

בהמשך לדיונים סביב הסכנות שברכיבה על דו-גלגלי עליהם דיווחנו בעבר, האיחוד האירופי שוקל לאמץ הצעה לחייב התקנת מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים בכלי רכב דו-גלגליים שנפח מנועם עולה על 125 סמ"ק ומיועדים לשיווק באירופה. הצעה זו באה לנוכח נתונים קשים של תאונות הדרכים בהם מעורבים קטנועים ואופנועים. בשנת 2008 נהרגו 5,520 רוכבי דו"ג ב-17 מדינות באירופה (656 מהם בגרמניה ו-472 בבריטניה) ואלה מהווים 14 אחוזים מכלל הרוגי תאונות הדרכים ביבשת. מכך עולה כי הסכנה למעורבות בתאונה קטלנית גדולה פי 18 ברכיבה על דו-גלגלי ביחס לנהיגה במכונית. לאור נתונים אלה, האיחוד האירופי עתיד לאמץ את חובת התקנת המערכת למניעת גלגלים בכלי דו-גלגלי כבר במהלך 2011 ולעשותה לחובה עד שנת 2017.

האיחוד האירופי מדווח כי נתון ההרוגים בתאונות בהן מעורב כלי דו-גלגלי נותר כמעט ללא שינוי עוד מאז שנת 1998, לעומת הירידה העקבית במספר ההרוגים בתאונות דרכים במכוניות. הסיבה לכך היא שבעוד שעולם המכוניות מוסיף להשתפר בסעיפי הבטיחות עם הוספת שלל בקרות אלקטרוניות ושיפור מבנה הרכב, האופנועים נשארים הרחק מאחור. לדוגמה, מערכת ה-ABS הגיעה לעולם הדו-גלגלי כבר בשנת 1988, אך כיום רק 16 אחוזים מהאופנועים החדשים המיוצרים, מגיעים עם מערכת ABS. כן, רק אחד מכל שישה אופנועים, בעוד שמשנת 2004, המערכת הנה חובה במכוניות חדשות. לאחרונה התנסינו ברכיבה על אופנועים בעלי בקרת משיכה, אך אלה נדירים אף יותר, כל שכן יקרים.

לטעמנו, מדובר בהצעה חשובה מאוד, שכן בניגוד למכוניות, בלימת כלי רכב דו-גלגלי הנה מורכבת יותר ומצריכה מיומנות ותרגול רב וברוב המקרים, מסוכנת בהרבה, בייחוד בתנאים בהם הכביש רטוב. מערכת ABS באופנוע, מאפשרת לרוכב לסחוט את הבלמים בעצמה ובבטחה, עם חשש נמוך בהרבה לנעילת גלגלים, החלקה ונפילה. במידה והצעה זו תתקבל באירופה, סביר להניח כי זו תחול גם על השוק המקומי שלנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully