וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ מכוונים את המצפן

ירון אדרי

15.12.2010 / 7:55

בהמשך לחידוש כל היצע הדגמים במותג השטח של קונצרן קרייזלר גם הקומפאס מתחדש בעיצוב ומנועים מעודכנים

החיבור של קונצרן קרייזלר לפיאט ממשיך לחדש את היצע הדגמים של הקונצרן האמריקני. בזה אחר זה מוצגים דגמים חדשים כשהאחרון הוא רכב הפנאי קומפאס של מותג השטח ג'יפ. לאחרונה חודשו הגרנד צ'ירוקי, הרנגלר והפטריוט כאשר בתחילה דובר על גניזת חלק מהם כמו גם הקומפאס. כעט נראה כי פיאט בכל זאת החליטה להשאירם בחיים כאשר ייתכן ואף נזכה לראות חלק מהם עונדים לוגו איטלקי בחזית.

הדור החדש לקומפאס זוכה בראש ובראשונה לעיצוב אחר לגמרי מקודמו שלא היה היפה ביותר במגרש החניה. את הפגוש הבולט והפנסים המעוגלים מחליפה חזית מודרנית וזורמת יותר כאשר עדכון נעשה גם לסימן ההיכר של המותג - שבעת הפתחים האנכיים בגריל, כפי שראינו בגרנד צ'ירוקי החדש. מכסה מנוע ובתי גלגלים תפוחים מנסים להעניק לו מראה אגרסיבי בניגוד לאחוריים שנראה כי לא השתנו הרבה. תא הנוסעים עודכן אף הוא כמתבקש הן מבחינת עיצוב והן מבחינת חומרים, אולם גם הוא שומר על הנוסחה של קודמו. ג'יפ לא מוסרים כל מידע על מידות כך שסביר מאוד להניח שמתחת למראה החדש שוכנת אותה פלטפורמה ותיקה של הקומפאס היוצא.

בשוק התחרותי של רכבי הפנאי הקומפקטיים, ג'יפ מנסים לבדל עצמם ועל פי המסורת מבטיחים כי הקומפאס אינו חושש מלהכנס לשטח. מערכות ההיגוי והמתלים כוילו מחדש וכאופציה ניתן להשיגו עם שתי מערכות הנעה כפולה לנהיגת שטח בנוסף על גרסת הבסיס לה הנעה קדמית בלבד. ראשונה היא ה-'Freedom Drive I' - הנעה כפולה אקטיבית המנתבת את כוח המנוע בהתאם לתנאי הדרך ומתאימה בעיקר למתגוררים באזורים גשומים ומושלגים אשר כוללת גם אפשרות לנעילת הדיפרנציאליים. מערכת ה-'Freedom Drive II' מתאימה לתנאי שטח מעט יותר תובעניים והיא כוללת הילוך כוח, מרכב גבוה ב-25 מ"מ, מגני מרכב שונים ועוד.

לקומפאס החדש משודך מנוע 2.0 ל' המפיק 158 כ"ס ו-19.5 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים רציפה או ידנית עם חמישה יחסי העברה. מנוע נוסף הוא ה-2.4 ל' המפיק 172 כ"ס ו-22.8 קג"מ אשר יוצע עם התיבה הרציפה או עם התיבה הידנית בלעדית בגרסת ההנעה הקדמית. בג'יפ גאים לספר כי צריכת הדלק, סעיף בו לא הצטיינו דגמיה, שופרה ועומדת בממוצע על 11.1 ק"מ לליטר בשני המנועים.

שיווק הקומפאס החדש יחל בארה"ב במהלך החודש הקרוב, כאשר ככל הנראה לאירופה הוא יגיע תחת אחד ממותגי פיאט האיטלקיים. אלינו הוא יגיע תחת מותג ג'יפ המוערך מאוד על ידי ישראלים כאשר השיווק צפוי לרבעון הראשון של 2011. בימים אלה החל בישראל שיווק הגרנד צ'ירוקי החדש כאשר יתר הדגמים החדשים גם הם יגיעו בקרוב.

ג'יפ קומפאס 2011. אתר יצרן
ג'יפ קומפאס 2011/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully