וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מפעילה מונה חשמל

15.12.2010 / 10:20

בהשראתה של המונית הלונדונית חשפה פולקסווגן את המקבילה מסדרת ה-אפ! מצויידת במנוע חשמלי וטווח נסיעה של 300 ק"מ

על אף שפולקסווגן חשפה כבר שני דגמי מוניות במילאן ובברלין על טהרת החשמל, הדגם השלישי בסדרה מושק הפעם בלונדון, בדיוק במתחם שבו נוסחה תרבות ההסעה ההמונית באורח ייחודי. בתצורה החדישה מבוססת המכונית על שלדתה של ה-אפ! הננסית, אך זאת תוך נקיטת אמצעים ויזואלים שהותאמו לאווירה המקומית באי המלוכה. שכולם ירגישו בבית.

אפ! החשמלית נגזרת מקבוצת המיני. ממדיה מספרים כי אורכה כ-3.75 מ', הרוחב הוא 1.62 מ' והגובה זהה (צנומה אפילו מהפוקס, הקטנה בשורותיו של הקונצרן). תא הנוסעים מתוכנן עם מרחב לשלושה אנשים כולל נהג כשאת מטען הנוסע במפלס מניחים בצמוד אל המושב הקדמי. לחזות הקלאסית אגב אל תניחו לתעתע בכם שמא הטכנולוגיה משנות ה-60: שקעי מולטימדיה, נורות LED, חיבור למחשב נייד, אייפון וכדומה פזורים מסביב לנוחיות המשתמש, ואפילו דלת הכניסה נפתחת חשמלית בשלט רחוק.

את הכוח מקבלת הטקסי הרעיונית ממנוע חשמלי המשודך לסוללות ליתיום-יון. ההספק בהחלט עונה על הצרכים העירוניים כשאל הגלגלים הקדמיים מוזרמים כ-115 כ"ס. מהירותה המרבית של המונית היא כ-135 קמ"ש ומהמקום מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-10 שניות. טווח הנסיעה עומד על 300 ק"מ בין טעינות כאשר כל טעינה אורכת כשש שעות משקע ביתי.

המונית פותחה על ידי הצוות המובחר של קלאוס בישוף, מנהל חטיבת העיצוב בפולקסווגן, ועל כן מונה על ידי בכירי הקונצרן לחשוף אותה באופן רשמי באנגליה. לדבריו, הטקסי החשמלית היא "טוויסט רעיוני על מוסדות התעבורה הלונדונים". אלא שלכאורה, משרתת האפ! החשמלית תפקיד כפול עבור הקונצרן; כלומר, חוץ מהיותה מונית אקולוגית היא מגוייסת כטיזר ליורשת של הפוקס הנוכחית שתוחלף לאחר קרוב לתשע שנים.

יחד עם כך, ייארך עוד זמן עד לרגע המיוחל שבו המונית החשמלית של פולקסווגן תחנוך את כיכר פיקדילי, קל וחומר שבהיעדר תמיכת רשת ותשתית חשמלית המשימה מסובכת כפליים. לעת עתה, כנראה שלונדון לא מחכה לה אבל אולי בעתיד הלא כל כך רחוק לאור תוכנית התמריצים שהציגה בריטניה השבוע לרוכשי מכוניות חשמלית.

מונית פולקסווגן חשמלית. אתר יצרן
מונית פולקסווגן חשמלית/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully