וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסטרלית שמשגעת את הבריטים

ירון אדרי

15.12.2010 / 12:18

ווקסהול ממשיכה לנצל את הולדן האוסטרלית כדי להביא לבריטניה מכונית שרירים עם הגה ימני והרבה סוסים. יוחזר המנדט לארץ ישראל

אם המנדט הבריטי לא היה נעלם, ייתכן שהיינו זוכים לקבל מדינה עם תרבות מוטורית קצת יותר מפותחת. גם ממש לא היה אכפת אם היינו צריכים לנהוג הפוך, כי נראה שנהגים עם הגה בצד ימין פשוט נהנים יותר. הנה למשל ווקסהול, השלוחה הבריטית של אופל וג'נרל מוטורס, שמתחילה בשיווק הגרסה המחודשת של ה-VXR8.

היתרון הגדול של ווקסהול נמצא דווקא רחוק מאוד, באוסטרליה. לג'נרל מוטורס יש שם את הולדן שבגנים שלה נמצאת היכולת לייצר מכוניות נוסעים עם מנוע V8 והנעה אחורית, וכל מה שנלווה לכך. העובדה שגם באוסטרליה נוהגים בצד השני של הכביש עוזרת להביא מכוניות כמו ה-VXR8 שבמקור היא הולדן קומודור. ולמה צריך אותה? כי בטוח יהיה בריטי שיסכים ל-425 כ"ס העוברים במלואם אל הגלגלים שמאחור.

העיצוב החיצוני מקבל חזית חדשה ומושחרת, תאורת לד ומאחור ישנו ספוילר חדש כדי להעניק לה מראה אגרסיבי יותר. גם תא הנוסעים התחדש אבל אלה ממש לא השינויים המעניינים. ווקסהול, כלומר הולדן, שידכה מערכת מתלים חדשה לגמרי הנעזרת בטכנולוגיה מגנטית כדי לשלב בכל אלפית השנייה בין נוחות להתנהגות. לחיצה על כפתור הקסמים דואגת כמובן לקשיחות מרבית שמה יתבזבזו להם סוסים מיותרים בזווית הגלגול. הרי לזה נועדו סחיפות כח מעושנות.

מנוע ה-V8 כאמור מפיק 425 כ"ס ו-56 קג"מ מנפח של 6.2 ל', ללא כל שינוי מהגרסה המוחלפת. למנוע אופציה לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן עם שישה יחסי העברה. מערכת בקרת זינוק חדשה דואגת לתאוצה של 4.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש ממש לא מעניינת כשכל הכיף מגיע מהדבקה פתאומית של הדוושה לרצפה. ווקסהול תציע כאופציה תוכנת ניהול מנוע של 'מוטק' שתאפשר גם לנתח את נתוני הנהיגה.

הבריטים המכורים בוודאי שמחים על הגרסה המחודשת ששיווקה יחל בחודש מרץ. הם פחות ישמחו לדעת שהשינויים יביאו לעלייה חדה במחיר שקופץ מ-37 אלף ל-49.5 אלף פאונד. הלוואי אלינו הצרות שלהם, הרי מה אנחנו יכולים לקנות בקצת פחות מ-250 אלף שקלים שיש לו כל כך הרבה כוח? אפשר אולי להחזיר לכאן את המנדט?

ווקסהול VXR. אתר יצרן
ווקסהול VXR/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully