וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר יבוא רכבי דיזל היברידיים

ירון אדרי

15.12.2010 / 13:39

משרד התחבורה אישר לחברת דוד לובינסקי לייבא כלי רכב בעלי מנועי דיזל היברידיים. עוד אושר לה לייבא פיג'ו וסיטרואן חשמליות

משרד התחבורה אישר לחברת דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו לישראל לייבא מכוניות היברידיות בעלות מנוע דיזל. זו הפעם הראשונה בה מעניק משרד התחבורה אישור שכזה כאשר עד כה כל כלי הרכב ההיברידיים ששווקו אצלנו נעזרו במנועי בנזין לצד יחידת העזר החשמלית. נציין כי פיג'ו היא בין יצרניות הרכב הראשונות בעולם להציע תצורת דיזל-חשמל במכוניות סדרתיות.

המכונית הראשונה שתגיע לישראל עם תצורה חדשנית זו היא ה-3008 שכבר משווקת אצלנו בגרסתה הרגילה. הגרסה ההיברידית נחשפה בתערוכת פריס האחרונה והיא מכונה 'Hybrid4' וכוללת מנוע 2.0 ל' טורבו-דיזל HDi המפיק 163 כ"ס ומנוע חשמלי המפיק 37 כ"ס. כל מנוע מעביר את כוחו לסרן אחר - דיזל לקדמי חשמל לאחורי - כך שלמעשה מדובר במכונית עם הנעה כפולה.

באפשרות הנהג לקבוע את תצורת ההנעה באמצעות מערכת בקרת נהיגה הכוללת ארבעה מצבים: ספורט, הנעה כפולה (שני המנועים פועלים יחדיו בעוצמה מרבית של 200 כ"ס ו-50.9 קג"מ), הנעה חשמלית בלבד או בחירה אוטומטית בין המנועים בהתאם לתנאי הנסיעה. ל-3008 ההיברידית תיבת שישה הילוכים אוטומטית, צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת שלה עומדת על כ-24 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 היא 99 גק"מ.

עוד אישר משרד התחבורה ללובינסקי לייבא שתי מכוניות חשמליות למותגים פיג'ו וסיטרואן. מדובר בתאומה הזהה למיצובישי iMiEV ואשר מכונה באירופה פיג'ו i0n וסיטרואן C זירו. לשתי המכוניות מנוע חשמלי זהה המפיק 65 כ"ס ולשתיהן מרכב חמש דלתות קטן. לאחרונה אישר משרד התחבורה גם ליבואנית מיצובישי כלמוביל יבוא שלוש יחידות מהגרסה שלה למכונית זו.

כלמוביל ולובינסקי אינן היחידות שמקבלות את אישור משרד התחבורה לייבא מכוניות חשמליות. אישור דומה קיבלה בטר פלייס לייבא 13 מכוניות מדגמי הרנו פלואנס לצרכי ניסוי ורנו קנגו חשמלית תגיע באמצעות קרסו. כמו כן תקבל קרסו בקרוב אישור לייבא את הניסאן ליף, מכונית השנה באירופה ששיווקה בעולם החל ממש לאחרונה. לדברי שר התחבורה ישראל כץ האישורים ניתנים במסגרת המדיניות לעודד שימוש בהנעות חלופיות לכלי רכב במטרה לצמצם את צריכת הדלק וזיהום האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully