וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איזו מכונית לא קונים?

18.12.2010 / 11:54

הירחון הכלכלי פורבס מפרסם את המכוניות החדשות שזכו לביקוש הנמוך ביותר בשנה החולפת: סוזוקי מככבת, גם מאזדה ופורשה

בעצלתיים מחלימה ארה"ב מפצעי המשבר הכלכלי. אחרי שב-2008 צנחו המכירות בעשרות אחוזים, מותגים נסגרו ואחרים שנמכרו, ב-2009 חלה התחזקות ובחודשים אלה נרשמת צמיחה והתאוששות דרמטית בסניפים ובסוכנויות המרכזיות. אפילו הפיק-אפים הגדולים עושים קאמבק על רקע צניחת מחירי הדלק.

למרות הרוח החיובית, הירחון היוקרתי פורבס דירג השבוע את עשר המכוניות החדשות שזוכות לביקוש נמוך במיוחד מכלל המכירות בארה"ב. הסקר נבנה על בסיס מידע שנאגר על ידי סוקרי המגזין מנובמבר ועד נובמבר, אך ממנו יוצאים מהכלל השנה הזאת מותגים כמו פונטיאק, סאטורן, האמר וכלי-רכב כמו קרייזלרPT קרוזר שעברו לעולם הבא.

על פי תוצאות המגזין, המכוניות הכי פחות נמכרות בשנת 2010 שייכות למותג סוזוקי. היפנית צנחה השנה בשיעור חד של 43 אחוזים בגלל סטגנציה בשורותיה ובפרט בקבוצה המשפחתית ורכב הפנאי גרנד ויטארה שצולל. סוזוקי מקווה שהמשפחתית הגדולה קיזאשי תגרום למפנה יחד עם בעלת הברית החדשה פולקסווגן שחתמה איתה על הסכם פיתוח מנועים והתרחבות לשווקים מתפתחים.

בהמשך הרשימה יפנית אחרת – מאזדה, עם שתי מכוניות: רכב הפנאי טריביוט ורכב הספורט הייחודי RX8 שנחשב לנדיר יותר מסלרי בארוחת צהריים אמריקנית. הספורטיבית בעלת המנוע הרוטורי צנחה השנה ב-50 אחוז במכירותיה לעומת אשתקד. ואם כבר בספורטיביות עסקינן גם פורשה לא נמלטה מהמשבר. היצרנית הגרמניה לא הצליחה כל כך במכירות דגם הקאיימן שלחובתו ירידה של 30 אחוזים בסך המכירות לעומת אשתקד.

קבוצת המיני והסופר-מיני עדיין בחיתוליה בארה"ב, ובינתיים דומה כי קבלתן כרכב פרטי מן השורה חסרה דחיפה נמרצת. סמארט פורטו למשל התרסקה השנה ב-60 אחוזים במכירותיה, בעוד בשנת 2009 נתון הצניחה עמד על 40 אחוזים. טויוטה שעמדה השנה בעיצומה של המבוכה הגדולה בתולודותיה ספגה נזקים מהשוליים: יאריס ירדה ב-37.6 אחוזים השנה, אולם בגדול היצרנית שמרה על איזון עם ירידה של 0.8 אחוזים בכמות המכירות הכללית.

התחזיות בקרב כלכלני המגזין הן כי המעצמה האמריקנית תעמוד בסיום השנה על 11 מיליון כלי רכב חדשים במצטבר לעומת 10 מיליון אשתקד, וצמיחה ל-12.8 מיליון כלי-רכב בשנת 2012. בשנת 2020 הנתון יכפיל את עצמו לגבהים, רק לטובת מי שמכלה את זמנו בפקקים, נקווה שהתשתית האמריקנית תתפתח בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully