וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת עשור מחשמל בבריטניה

ירון אדרי

17.12.2010 / 8:29

הממשל הבריטי יקצה 400 מיליון פאונד לטובת קידום תחבורה ירוקה. יעניק החזר של 5,000 פאונד לרוכשי מכוניות חשמליות

בריטניה פותחת את העשור השני של שנות האלפיים עם דחיפה חזקה לרכישתן של מכוניות חשמליות. שרי האוצר והתחבורה בממלכה הודיעו השבוע כי החל מה-1 בינואר 2011, תינתן הטבה של עד 5,000 פאונד (כ-30 אלף שקלים) לרוכשים אחד מתשעה דגמים שהוכרו על ידה: ווקסהול (אופל) אמפרה, טאטא ויסטה EV, טויוטה פריוס פלאג אין, מיצובישי iMiEV, ניסאן ליף, סיטרואן C זירו, סמארט פורטו אלקטריק דרייב, פיג'ו i0n ושברולט וולט.

סך היקף ההטבה שמעמיד הממשל הבריטי לעניין עומד על 43 מיליון פאונד, עד ל-31 במרץ 2012. לקראת תום התקופה ישקלו המשרדים הרלוונטים אם וכיצד להמשיך להעניק את ההטבה הכספית לרוכשי מכוניות חשמליות בהתאם להתפתחות ב-15 החודשים הקרובים. עוד במשך השנה הקרובה יוכרו דגמים נוספים כאשר תנאי הסף הם הנעה חשמלית טהורה או הנעה היברידית ופליטת CO2 ברמה שלא עולה על 75 גק"מ.

כדי לגבות את רכישת המכוניות החשמליות, מעמידה בריטניה עוד 20 מיליון פאונד לפריסתן של כ-4,000 נקודות טעינה נוספות על 11 אלף נקודות הטעינה הקיימות כבר בתחומיה. על סבסוד מחיר המכוניות החשמליות, פריסת נקודות הטעינה ותחומים נוספים כמו מחקר ופיתוח, יוציא הממשל הבריטי מתקציבו כ-400 מיליון פאונד בשנים הקרובות.

בישראל, נפרסו כבר מאות רבות של עמדות טעינה על ידי בטר פלייס כאשר חברות נוספות מביעות עניין לעשות זאת גם. לאחרונה אישר משרד התחבורה למספר יבואניות רכב לייבא מספר מצוצמם של מכוניות חשמליות בעיקר לצורכי בחינה, בינהן בטר פלייס עצמה (רנו פלואנס), קרסו (רנו קנגו וניסאן ליף), כלמוביל (מיצובישי iMiEV ולובינסקי (סיטרואן C זירו ופיג'ו i0n). מכוניות חשמליות על פי המיסוי הירוק תחוייבנה ב-10 אחוזים מס קנייה כאשר מס הקנייה למכוניות היברידיות הוא 30 אחוזים.

2011 תפתח את העידן החשמלי הסדרתי בבריטניה כאמור, ולמעשה בכל העולם כשגם ישראל נמצאת בתמונה. בשלב זה נראה כי ייקח זמן לביסוס מכוניות חשמליות כתחליף ממשי למנועי הבעירה הקיימים למרות ההטבות שתוענקנה על ידי המדינות, אולם בהחלט יתכן כי אט אט תתעצם דרישת הלקוחות למכוניות נקיות. אתם הייתם קונים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully