וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני בקצב גבוה

19.12.2010 / 12:39

אחרי הקלאבמן, הקאנטרימן והקופה העתידית, מיני תחשוף בתערוכת דטרויט את הקרסואובר קופה החדשה. הכירו את פייסמן

אם אהבתם את הקאנטרימן והקלאבמן, יכול להיות שהמיני הבאה היא בדיוק מה שהרופא ממליץ. המותג הבריטי-גרמני יחשוף בעוד מספר שבועות בתערוכת הרכב הצפון אמריקנית בדטרויט את המיני פייסמן קונספט (Paceman). זוהי מהדורה יוצאת-דופן המבוססת על הקופר המיתולוגית, עטופה במרכב קופה גבה-קומה ובעלת חזות ספורטיבית וממדים נדיבים.

הפייסמן שואלת את צדודיתה של ה-SAC של ב.מ.וו (X6) ומפרשת אותה על פי תכנוניה. במיני רואים בה מיזוג מעניין בין מורשת הקופר לבין הטכנולוגיות של החברה האם, וביחד (להערכתם) תפרוץ אל נישות טריות אליהן טרם נדדו גלגליה של המכונית השובבה. במילים אחרות - היכן ניתן יהיה להרוויח עוד כמה יורו, כפי שמדגיש זאת יואכין גולר, ראש מחלקת הפיתוח במותג: "בהמשך לקאנטרימן שהושקה ולקופה ולרודסטר שתגענה בקרוב, הפייסמן משלימה את החסר. היא מבליטה את היכולת של מותג מיני להרחיב את שורותיו".

לפייסמן אורך של 4.1 מ' ורוחבה 1.79 מ'. היא נמוכה במעט מאוד מהקאנטרימן ונישאת אל 1.51 מ' על צמיגי כביש, אך מתהדרת בנוכחות קלאסית אופיינית. חטיבת העיצוב הקנתה לה חזות של רכב ספורטיבי שרירי בעל קווים מעוגלים בירכתיים, בעוד אל תא הנוסעים נכנסים כמקובל במרכבים אלה דרך שתי דלתות שאורכן עד דפנות המרכז.

בחזיתה של הקופה הספורטיבית מנוע בנזין 1.6 ל' טורבו בהספק של 211 כ"ס ו-27.8 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד. השידוך הוא לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה, ולדברי מיני תאיץ הקופה הגדולה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ומהירותה המרבית כ-240 קמ"ש. כמו הקאנטרימן גם זו חמושה בהנעה כפולה (Mini All4) עם חלוקה של עד 100 אחוז לסרן האחורי במקרה הצורך.

השקתה של המיני פייסמן מתוכננת לקראת סוף 2011. כפי שהיה עם יתר אחיותיה הבוגרות, סביר מאוד שהיא תשווק גם אצלנו בישראל על ידי היבואנית קמור. מה יעלה בגורלן של הקופה והרודסטר הקונספטואליות? נדע בוודאי בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully