וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן טידה הדור הבא?

21.12.2010 / 9:56

ניסאן חושפת בתערוכת הרכב בסין מכונית סדאן גלובאלית חדשה תחת השם הוותיק סאני. האם זו המחליפה של הטידה?

בחודש אוקטובר האחרון הפיצה ניסאן איורים ראשוניים למחליפת הטידה, מהם קשה היה להבחין בוודאות לאיזה כיוון נוטה מכחול המעצבים. אך הנה כעת, במסגרת תערוכת הרכב השמינית שנפתחה בסין, הציגה היצרנית היפנית את הסאני (Sunny) החדשה, המשפחתית הגלובאלית שלה שייתכן ותשוב לאירופה עם השם הנוסטלגי, לכאורה במקום הטידה.

המכונית נערכת להימכר בשלביה המוקדמים באסיה ולאחר מכן תונחת ב-170 מדינות נוספות בעולם, שם יחליטו אם לשווקה תחת הכינוי הוותיק או לחזור ולהצטייד בשם טידה כפי שנעשה באירופה ואצלנו או ורסה במקומות אחרים. ניסאן כבר הביעה רצון לשמוט את הטידה סדאן לאחר כשבע שנות שירות ולחזור מעט לשורשים.

הסאני בתמונות תוכננה ועוצבה על ידי מרכז ההנדסה DFM הפועל במתכונתו המורחבת בסין מאז 1971. המתחמים הענקיים מונים כיום מעל 100 אלף עובדים אשר מייצרים מכוניות משפחתיות לשוק המקומי, וכן החלו מודדים זה עתה את כישוריהם בענף החשמליות המסחריות. בשנת 2009 הסתכמו מכירותיו בכמעט 1.9 מיליון כלי-רכב והוא מדורג כיצרן מוביל בענף הרכב הסיני.

הסאני משרתת את הסגמנט המשפחתי מאז שנות ה-60. פה ושם אמנם עם הפוגות קלות במספר שווקים, אך נחרטה בתודעה כאחת העממיות המשפיעות ביותר על צריכת כלי-רכב במגזר המשפחתי הצעיר. הדגם החדש, העולמי, ישווק בסין כדור חדש לסאני ולדברי ניסאן, הוא זכה לשימת דגש על תחומי ההנעה, האיכות הפנימית בתא הנוסעים, החיפויים וכן הוא חמוש בטכנולוגיות החדישות ביותר במפרטיו.

חסר מידע רשמי על מידותיה של הסאני החדשה, אולם ניתן להתרשם שהעיצוב החיצוני פנה לזווית קלאסית, הדומה יותר בקווי הדמיון לסגנונות העבר של האלמרה והמקסימה. בחזיתה של הסאני שוכן מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' מסדרת HR15D המפיק 101 כ"ס, 14.2 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים רציפה (CVT) מסדרת ה-X-טרוניק החדשה. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-15 ק"מ לליטר.

ניסאן טידה מיוצרת מאז 2004 וזכתה להצלחה גדולה בעולם וגם בישראל. הדגם זכה לפרסום פיקנטי כשהוצג אצלנו לפני כשלוש שנים עם עליית הקמפיין הנוקב "אינעל אבו-טידה". האם כעת זו שירת הברבור שלה? נאלץ להמתין בסבלנות לקראת תערוכת הרכב בדטרויט ולקבל הצצה לדגם האמריקני כדי לדעת יותר. בעוד כשלושה חודשים נדע אם היא פניה לתערוכת ז'נבה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully