וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי שימוש ב-2011: 2.48 אחוזים

ירון אדרי

20.12.2010 / 16:50

רשות המסים הפחיתה ב-0.02 אחוזים את שווי השימוש שישלמו מחזיקי רכב צמוד. העובדים ירוויחו בעקבות זאת כ-40 שקלים מידי חודש

רשות המסים קבעה כי שווי המס למחזיק רכב צמוד יעמוד על 2.48 אחוזים החל מינואר 2011, וזאת במקום 2.5 אחוזים שנקבעו קודם לכן. הפחתה קלה זו מגיעה לאחר שיחות שהתקיימו בימים האחרונים בין נציגי ארגוני המעסיקים, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל וסמנכ"ל איגוד לשכות המסחר ישראלה מני ובין סמנכ"ל רשות המסים ערן יעקב. משמעות השינוי הוא כי מחזיקי רכב צמוד ירוויחו בין 10 ל-40 שקלים מידי חודש.

כזכור, ב-1 בינואר 2010 בוטלו קבוצות הרישוי (לעסקאות ליסינג חדשות) ושווי השימוש עבר לחישוב לינארי על פי אחוז קבוע ממחירה של המכונית - 2.04 אחוזים. ב-1 בינואר 2011 אמור היה לעלות אחוז החישוב ל-2.5 אחוזים, תלוי בשינוי שחל במחיריהן הממוצע של מכוניות חדשות - התייקרות תפחית את אחוז החישוב ואילו הוזלה תביא לעלייה.

מבדיקה שביצעה רשות המסים נמצא כי לא חל שינוי משמעותי במחירי המכוניות החדשות ועל כן הוחלט בתחילה כי אחוז החישוב יישאר כפי שנקבע. לעומתם, בהתאחדות התעשיינים ובאיגוד לשכות המסחר טענו כי חלה התייקרות, ועל כן יש להפחית את אחוז החישוב. לאחר בדיקה חוזרת ואחרי השיחות שהתקיימו כאמור בין הצדדים, הוחלט ברשות המסים להפחית את אחוז החישוב ב-0.02 אחוזים.

אלא שלמרות השינוי, עדיין נותרו מספר בעיות לא פתורות. ארגוני המעסיקים מבקשים כי שווי השימוש לרכבי שירות אשר משמשים בעיקר לצרכים עסקיים דוגמת רכבי טכנאים, יחושב בהתאם למודל שונה מהקיים היות ורבים מהמעסיקים נדרשים לשלם את שווי השימוש בעצמם. משא ומתן בנושא זה מתקיים מספר חודשים במטרה לבדל כלי רכב אלה, אך ללא הסכמה מצד רשות המסים. בנוסף, ארגוני התחבורה בישראל מבקשים שלא להצמיד את שווי השימוש למדד כשם ששכר העובדים אינו צמוד לו, אך גם כאן לא נראה כי יש פתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully