וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו העבודות להרחבת כביש החוף

אבי בר-אלי

21.12.2010 / 7:36

הרחבת כביש החוף בקטע שבין נתניה לחבצלת נעצרה מחשש לליקויים במכרז בו זכתה סולל בונה. בית המשפט: "יש ממש בטענות"

עוכב ביצוע הפרויקט להרחבת כביש חוף בקטע העמוס שבין נתניה למחלף חבצלת השרון. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט יהודה זפט, הוציא שלשום צו ביניים האוסר על התקשרות החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) לביצוע הפרויקט, עד שיתבררו טענות עתירה שהוגשה לבית המשפט נגד זכיית סולל בונה בפרויקט. במעצ הביעו אכזבה מן ההחלטה, אך ציינו כי יכבדו את הצו. מהחברה נמסר: "אין ספק שעם התבהרות פרטי המקרה המלאים, העתירה תידחה והפרויקט יחודש כמתוכנן".

בתום מכרז בן חמישה חודשים שניהלה מעצ, הוכרזה סולל בונה כזוכה, לאחר שהגישה הצעה בגובה של כ-80 מיליון שקל. ואולם לאחר הזכייה עתרה נגדה קבוצה משותפת לחברות הקבלן אחים זילברברג ועינב החץ, שכן היא הגישה הצעה זולה יותר, בסך 76.3 מיליון שקל, אך נפסלה בהליך המכרזי בטענה כי לא עמדה בתנאי הסף.

מן העתירה שהגישה הקבוצה עולה, כי המשתתפות במכרז חוייבו להציג בפני ועדת המכרזים ניסיון בביצוע פרויקט תשתית תחבורתי בהיקף של 50 מיליון שקל לפחות. הקבוצה הגישה חוזה בהיקף ביצוע של 63 מיליון שקל, אך הוא לא הוכר בידי ועדת המכרזים. ואולם באמצעות עו"ד אסף הדסי ממשרד הרציג-ברק-הדסי ומשרד עוה"ד ב. נוה, טענה העותרת כי קביעה זו נעשתה רק בדיעבד, לאחר שהתברר לוועדת המכרזים כי הקבוצה הגישה את ההצעה הזולה ביותר.

לטענת העותרת, הצעתה צלחה את שלב בדיקת תנאי הסף בהצלחה, אך "ככל הנראה, בניסיון שקוף להעדיף מציעים אחרים, עושה מעצ ככל שבידה במטרה למנוע מהצעת העותרת לזכות במכרז", נטען בעתירה. בהחלטתו, קבע זפט כי ספק אם פסילת תנאי הסף שהגישה העותרת תעמוד במבחן בית משפט, והעיר כי "העתירה מעלה טענות רציניות הראויות לדיון, ואינה נטולת סיכויי הצלחה". השופט הוציא צו ביניים האוסר על התקדמות הפרויקט מול סולל בונה, וחייב את מעצ בתשלום הוצאות הבקשה בסך 20 אלף שקל.

פרויקט הרחבת כביש החוף בקטע נתניה-חבצלת השרון מוערך ב-190 מיליון שקל וצפוי להימשך 30 חודשים. הפרויקט יקיף הוספת נתיב נסיעה שלישי לכל כיוון ושדרוג הכביש לאורך 4.5 ק"מ, כך שתתאפשר בו נסיעה במהירות של 100 קמ"ש, וכן הכנה לצומת חדש (צומת איינשטיין) שיחבר את כביש החוף לצפון נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully