וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תשלם עוד קנסות בארה"ב

ירון אדרי

21.12.2010 / 12:50

בעקבות טיפול לקוי בבעיות שהתגלו במכוניותיה בחמש השנים האחרונות, תשלם טויוטה קנסות בסך של 32.4 מיליון דולרים

טויוטה סוגרת שנה מטלטלת בארה"ב. יצרנית הרכב היפנית שעמדה בפני סערה ציבורית בעקבות זימונן של כתשעה מיליון כלי רכב ברחבי העולם בשל בעיות בדוושת האצה, תשלם קנסות בסך כולל של כ-32.4 מיליון דולרים. טויוטה לא הביעה התנגדות לשלם סכום זה כפי שקבע הממשל האמריקני, כך מוסר רשמית משרד התחבורה. קנסות אלה כמו גם קנס בגובה 16.4 מיליון דולרים שכבר שילמה טויוטה השנה, הוטלו עליה בשל התעלמותה לכאורה מהתקלות ואי הדיווח לארגון הבטיחות NHTSA.

בפני טויוטה עומד תשלום שני קנסות בסכום המצטבר לעיל. קנס בגובה של כ-16.4 מיליון דולרים, המקסימום שמתיר החוק בארה"ב, הוטל עליה בשל קריאת התיקון לכחמישה מיליון כלי רכב מהשנים 2007 עד 2010 בהם קיים היה החשש לתקיעת דוושת האצה בשטיחון הנהג. קנס של כ-16.1 מיליון דולרים הוטל עליה בשל איבוד יכולת ההיגוי במספר דגמיה משנת 2005.

"יצרניות הרכב נדרשות לדווח לנו על כל בעיית בטיחות, ואנחנו אכן מצפים מהן לעשות זאת", כך אומר מנהל ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד. בהודעה שהוציעה טויוטה נמסר כי היא "שמחה לבשר על סיומה של פרשת קריאות התיקון" וכי היא "עמלה רבות כדי לשים הכל מאחור בדרך לסטנדרט חדש בכל הקשור להיענות לדרישות הלקוחות". עוד מציינת טויוטה כי פתחה דף חדש בכל הקשור ליחסיה עם ה-NHTSA.

דוגמה לשינוי שחל בטויוטה אנו מקבלים ממש בימים אלה. היצרנית הפיצה במשותף עם ה-NHTSA קריאת תיקון לכ-94 אלף יחידות מדגם המיניוואן סיינה שרק הושק לאחרונה. מתג הפעלת אורות הבלם שבדוושה הורכב קרוב מידי לבלם החנייה (המופעל באמצעות הרגל) ועל כן הוא עלול להנזק. טויוטה נערכת לתיקון התקלה בחודש הבא, ללא תשלום מצד לקוחותיה.

בטויוטה אכן מקווים כי פרשת הריקולים באה לסיומה, לפחות בצפון אמריקה. היצרנית שלמרות כל קריאות התיקון לא איבדה את מקומה כקונצרן הרכב הגדול בעולם, לא זוכה לפופולריות רבה בקרב רוכשי מכוניות חדשות בארה"ב. בסקר שערך לאחרונה JD פאוור נמצא כי 19 אחוזים מרוכשי המכוניות החדשות התעלמו מטויוטה לאור המוניטין הרע שיצא לה. זאת לעומת שלושה אחוזים בשנת 2009. זאת ועוד, 15 אחוזים מתוכן ציינו כי חוו בעצמם בעיות עם כלי הרכב של טויוטה ו-15 אחוזים אף ציינו כי הם חוששים מעתיד החברה. אלא שבסך הכל, כאשר משקללים גם את הביקוש למכוניות משומשות, טויוטה עדיין המותג הכי נלקח בחשבון בארה"ב כפי שמוסר ה'קלי בלו בוק'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully