וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר חושפת את 300 החדשה

ירון אדרי

22.12.2010 / 7:04

מכונית הסלון האמריקנית מעדנת את עיצובה לקראת השקת הדור החדש בתחילת 2011. עכשיו היא מיועדת לגנגסטרים לייט?

קרייזלר עם הרבה עזרה מפיאט, עוברת לאחרונה תהליך התחדשות מקיף בניסיון לחזור לרווחיות. אחת המכוניות החשובות ביותר שלה היא ה-300 שנחשפת כעת, מחליפת ה-300C הוותיקה. הפרטים הרשמיים אודותיה והתמונות המלאות מתקבלים כעת לפני הופעת הבכורה שלה בתערוכת דטרויט בחודש הבא וזאת לאחר שלא מעט טיזרים נשלחו לאוויר בחודשיים האחרונים. לאחרונה חשפה קרייזלר את האחות הקטנה, ה-200, מחליפת הסברינג שזכתה לביקורות נוקבות.

קו העיצוב של ה-300 מזכיר את מכונית הסדאן היוצאת 300C, אם כי בצורה מעודנת. קווים ישרים ומשופעים לצד בתי גלגל תפוחים מעניקים לה מראה יוקרתי ונוכחות, אך מבטלים את המראה האגרסיבי שהוזכר תמיד לצד המילה גנגסטרים. מלפנים נותר אותו גריל כרום עצום ולצידו תאורת לד חדשה ומאחור גופי תאורה גדולים (גם כן לד) ובינהם דלת תא מטען גדולה כשגם כאן נעשה שימוש נרחב באותם עיטורים כסופים ובוהקים. בכלל, מעצבי קרייזלר התפרעו בכל הקשור להצמדת כרום למעטפת החיצונית כפי שניתן לראות גם בצמד המפלטים מאחור.

עוד במסגרת העיצוב החדש ויתרה קרייזלר על החלונות הצרים לטובת שיפור שדה הראייה בכ-15 אחוזים. לחלון השמש שמעל מושב הנהג והנוסע לצידו נוסף אח מעל שורת המושבים מאחור ואלה יוצרים יחדיו גג פנורמי גדול. על צמצום חישוקי הסגסוגת לא הסכימו וגודלם 20 אינטש.

גם תא הנוסעים עוצב מחדש בהתאם לדרישות השוק של כיום. הוא בנוי ממיטב החומרים כמו עור נאפה ועץ אמיתי כך לדברי היצרנית, וכך גם איכות ההרכבה והגימור. לוח המחוונים כולל שני שעונים גדולים וחשב דרך בינהם כאשר כל הפקדים והמתגים פזורים על גלגל ההגה או מסך המגע (8.4 אינטש) הצבעוני שעל הקונסולה הראשית.

גרסת הבסיס ל-300 תאמץ את מנוע ה'פנתסטאר' החדש של הקונצרן. מדובר ביחידת V6 בנפח 3.6 ל' המפיקה 292 כ"ס ו-35.9 קג"מ. מעליה יוצע מנוע 'המי' V8 בנפח 5.7 ל' שיציע 360 כ"ס ו-53.8 קג"מ. תיבת ההילוכים שתוצע הינה אוטומטית עם שישה יחסי העברה. כמו כן, היא תוצע עם הנעה אחורית או הנעה כפולה.

תחילת שיווק ה-300 בארה"ב צפוי לרבעון הראשון של 2011, ובקרייזלר כמו גם בפיאט מקווים מאוד שהיא תמשוך לקוחות רבים ותמשיך לשפר עבורם את תזרים המזומנים. לאירופה היא כנראה תגיע זמן לא רב אחר כך תחת מיתוג לנצ'יה, כפי שרמזה על כך פיאט בעבר. מהיבואנית לישראל מכשירי תנועה נמסר כי היא " בוחנת את יבוא הרכב ועל פי התכנון במידה והמחיר יהיה מתאים יגיע הרכב ברבעון השלישי של שנת 2011".

קרייזלר 300. אתר יצרן
קרייזלר 300/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully