וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הבטיחותיות ל-2011

22.12.2010 / 12:06

ה-IIHS בארה"ב הכריז על 66 המכוניות הבטיחותיות ביותר לשנת 2011. יונדאי וקיה מככבות כמו גם פולקסווגן וחטיבת אודי

66 מכוניות קטפו את תואר ה-Top Safety Pick של מכון הביטוח לכלי רכב בארה"ב ה-IIHS, עבור שנת הדגם 2011. ציון זה הוא הגבוה ביותר שמעניק המכון והדירוג הפעם נחלק בין 40 כלי רכב פרטיים, 25 מכוניות מסוג כביש-שביל (פנאי) ובקצה השני הרוויח את מקומו מיניוואן משפחתי אחד שסוגר המקבץ. אשתקד רק 27 כלי-רכב זכו בתואר זה עם יישום מבחן ריסוק התקרה בזמן התהפכות. תקנה נוספת מחייבת התקנת בקרת יציבות, כפי שמקובל באירופה מזה כשנה וחצי, כתנאי לציון המרבי.

כלי הרכב המשתתפים במבחנים נאמדים על פי שורת קריטריונים מחמירה: הגנה על נוסעים בריסוקי חזית, אחור, צד והתהפכות (גלגול כתוצאה מסטייה והגנה על הראשים מפגיעות). עד חודש אוגוסט האחרון 58 כלי רכב הצליחו לעמוד בדרישות המכון, אולם עם סגירת השנה מבשרים ב-IIHS (לרווחת הקהל) כי ישנם שמונה מדורגים נוספים, ובסך הכול כאמור 66.

המעוטרים ביותר השנה הם הקונצרנים יונדאי-קיה ופולקסווגן שכל אחד מהם זכה בתשעה תארי הבטיחות המרביים המוקנים במסגרת המבחנים. מקרב יונדאי הקוריאנית ניתן למנות את הג'נסיס, טוסון (ix35), סונטה וסנטה פה. אצל האחות קיה אלה האופטימה, סול, סורנטו, ספורטאז' ופורטה. על חשיבות מבחני הריסוק ניתן ללמוד מתוצאות רכבי הפנאי טוסון וספורטאז' שעשו קפיצה משמעותית. בשנת 2009 זכו השניים לציון לא מחמיא בהתהפכות ואף דורגו כמסוכנים ואילו כעת הם מקבלים את הציון הגבוה ביותר.

אצל הגרמנים, אודי מתגאה ב-A3, A4 ו-Q5. אצל פולקסווגן אלה הגולף, ג'טה סדאן וסטיישן, טוארג וטיגואן. אחריהם ברשימה עם שמונה כלי רכב נמצא קונצרן ג'נרל מוטורס המתאושש. למותג ביואיק אלה הלה קרוס והריגל, קדילאק מציינת את ה-CTS וה-SRX, שברולט עם מאליבו, קרוז ואקווינוקס וב-GMC זה הטריין. טויוטה שותפה לה במספר הזכיות והיא גם זו שמתהדרת במיניוואן היחידי כאן - סיינה. אולם, יפנית בולטת אחרת היא סובארו שכל אחת מנציגותיה - אאוטבק, אימפרזה, טרייבקה, לגאסי ופורסטר - דורגה במצעד.

אדריאן לאוד, מנהל המכון, מסביר כי היצרניות נערכו השנה בצורה משכנעת למבחני הבטיחות וכי התוצאות במהלך הריסוקים משקפות את מלאכת העבודה. "החדשות הטובות עבור ציבור הנהגים הוא אורח התגובה של היצרניות. מאשתקד עד היום, נעשו שדרוגים דרמטיים בבטיחות הנוסעים וזה ניכר בנקודות שניתנו להן". נציין כי המכוניות הנבחנות בחלקן בעלות מפרט שונה מאלה המוכרות באירופה, וכי מבחני הריסוק האמריקניים מחמירים יותר מאלה האירופים ועל כן לא תמיד חמישה כוכבי בטיחות יבטיחו את ה- Top Safety Pick.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully