וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה אקורד מתחברת לשקע

26.12.2010 / 8:04

אב-טיפוס היברידי בטכנולוגיית 'שקע תקע' להונדה אקורד הוצג בארה"ב. טווח מרבי של 24 ק"מ על חשמל ועד מהירות של 100 קמ"ש

הונדה ממשיכה לקדם פתרונות אקולוגיים בשורותיה. היצרנית היפנית חשפה השבוע במסגרת כינוס טכנולוגי בקליפורניה סוללת מכוניות רעיוניות על הנעת כלאיים או חשמלית, המבוססות על קבוצת הסופרמיני והמשפחתיות הגדולות. הונדה ג'אז (פיט) EV החשמלית ראשונה הייתה לחנוך המעמד החגיגי, וכעת מוצגת לראווה גם הונדה אקורד (בגרסתה האמריקנית) בקרביה מנגנון 'שקע תקע' (פלאג אין) ומנוע היברידי.

כמות המידע על הרכב מצומצמת שכן מדובר בדגם ניסיוני. הונדה מפיצה חומר מוגבל ולאקוני לכלי התקשורת אך נוטעת סימני דרך לקראת הרבעון הראשון או השני של 2012, בו היא תשיק לכאורה את גרסת הייצור. ייתכן שגם הונדה קרוסטור, רכב הפנאי המעוצב על בסיס האקורד, יזכה למערך דומה.

את מכללי הכלאיים ניתן לצרף למרבית יחידות הבנזין הקיימות כיום בהיצע של הונדה. רצף הפעולה מתוכנן לפעול בשלושה אופנים: חשמל בלבד, משולב עם בנזין או בנזין כשלעצמו עם הפנייה לבוסטים קלים של כוח מיחידת החשמל בדומה לטכנולוגיית IMA ההיברידית. הסוללות (ליתיום-יון) מזינות מנוע חשמלי בהספק של 161 כ"ס לטווח של בין 16 ל-24 ק"מ ולמהירות מקסימלית של 100 קמ"ש. טעינתן אורכת ארבע שעות משקע ביתי אמריקני או שעה וחצי משקע של 240 וולט.

הונדה תנסה ב-2012 לנגוס בנתח שמן יותר בקהילת המכוניות ההיברידיות העממיות. ה-CR-Z היא ללא ספק יוצאת-דופן, אולם מסתמן שהיצרנית ממקדת מטרות בעיקר לטויוטה שחשפה אשתקד את הפריוס דור 3 בטכנולוגיית 'שקע תקע' שכאמור, מאריכה את השימוש בסוללות על פני שריפת דלק במנוע הבעירה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully