וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מציגה את היאריס החדשה

ירון אדרי

23.12.2010 / 12:56

היפנית חושפת את הדור הבא לסופרמיני, כרגע בגרסתה היפנית העונה לשם ויטז. לאירופה ואלינו היא תגיע רק בעוד כשנה

הדור הראשון של טויוטה יאריס זכה להצלחה גדולה אצלנו, ועד היום הסופרמיני החביבה זוכה לביקוש ער בשוק המשומשת. הדור השני לעומת זאת למרות שהציג שיפור בכל הבט, לא שיחזר את ההצלחה גם ובעיקר בגלל התיבה הרובוטית שהישראלים כל כך למדו לשנוא. כעת חושפת טויוטה את הדור הבא ליאריס, בינתיים בגרסתה לשוק היפני שם היא מכונה ויטז (Vitz).

בטויוטה מעט מאוכזבים משני הדורות הקודמים היות ולדבריהם הם משכו בעיקר קהל נשי. הפעם הם לקחו את העיצוב החיצוני לכיוון מעט יותר ספורטיבי כדי שגם גברים יקחו אותה בחשבון בזמן שהם מחפשים מכונית. פגושים וגופי תאורה הם חלק מכך, ותגידו אתם אם היא יותר גברית כעת. בנוסף, מספר אלמנטים נלקחו מהפריוס וכן הוורסו S, המיקרוואן על בסיס היאריס שנחשף בתערוכת פריס האחרונה.

3.5 מיליון יחידות מכרה טויוטה מהיאריס עד כה, 1.4 מיליון מהן ביפן בלבד. לדור החדש היא צופה קצב מכירות של 10,000 יחידות בחודש בשוק המקומי, וכדי לעמוד בזה היא מציעה איכות טובה יותר. תא נוסעים נבנה מחומרים איכותיים כך לדבריהם, והוא גם מעניק נוחות משופרת. מרווח הרגליים ליושבים מאחור צמח למשל ב-3.5 ס"מ מתוך החמישה ס"מ שנוספו לבסיס הגלגלים. הדור החדש ארוך מקודמו ב-10 ס"מ כאשר ממד הגובה הפחית שני ס"מ כדי לעמוד על 1.5 מ' בדיוק. גם המשקל שלה עגול וסוגר 1,000 ק"ג, 30 פחות מהדור הקודם.

ההיצע היפני כולל שלוש יחידות כוח, כולן לוגמות בנזין. גרסת הבסיס תקבל מנוע בנפח 1.0 ל' המפיק 68 כ"ס ו-9.4 קג"מ, בדומה לזה שבאייגו הקטנה (ובאחיותיה פיג'ו 107 וסיטרואן C1). ברמת הביניים נמצא מנוע 1.3 ל' שמפיק 93 כ"ס ו-12.3 קג"מ ואשר יוצע בשילוב עם מערכת עצור וסע כדי לסגור צריכת דלק של 26.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. שני המנועים יקבלו תיבת הילוכים רציפה או ידנית חמישה יחסי העברה כאשר ה-1.3 יוצע בנוסף גם בגרסת הנעה כפולה.

בפסגת ההיצע תציע הסופרמיני, כרגע רק ביפן, מנוע 1.5 ל' לו 107 כ"ס. גרסה זו תכונה RS ותגיע בשילוב מאפיינים סופרטיביים כמו חישוקי 16 אינטש, פגושים תפוחים ודיפיוזר מאחור. למנוע תשודך תיבת חמישה הילוכים ידנית או CVT עם שבעה יחסי העברה קבועים. יאריס T ספורט? שוב נראה כי בטויוטה ויתרו עליה.

שיווק הוויטז יחל כאמור ביפן בקרוב. היאריס האירופית תוצג רק בשנה הבאה לקראת תחילת שיווקה בסתיו, אך נראה כי לא יהיו בין השתיים הבדלים גדולים. אלינו היא גם תגיע בהמשך כדי לנסות ולהחזיר את המוניטין שאיבדה בגלל התיבה רובוטית.

גם ארה"ב צפוייה לקבל את היאריס במהלך השנה הבאה, כאשר שם מדובר במלחמה קשה אחרי כל קריאות התיקון של השנה האחרונה. טויוטה ירדה למקום השלישי בשוק האמריקני לאחר שמכירותיה צנחו בשנה האחרונה ב-15.2 אחוזים כשהמרוויחה מכך היא פורד. היצרנית האמריקנית רשמה עלייה של 21 אחוזים בעיקר בזכות חידוש ליין הטנדרים שלה, וגם בזכות תחילת שיווק הפיאסטה, יריבה ישירה ליאריס. את השוק האמריקני ממשיכה להוביל ג'נרל מוטורס עם נתח של 19.3 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully