וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קלרקסון אהב את ישראל?

כחודשיים לאחר הביקור בישראל, הפרק אודות המסע במזרח התיכון של צוות טופגיר שודר בבריטניה כחלק מספיישל חג המולד. קבלו תקציר

חיכיתם לביקורת שלהם על כבישי ישראל, ציפיתם שיגידו משהו על הסכסוך, ייחלתם לבדיחות על חשבונם של הפוליטיקאים הישראליים, ועכשיו הגיע הזמן לחזור למציאות: אנחנו לא מאוד מעניינים את אנשי "טופ גיר". למעשה, רק כעשר דקות מתוך פרק של 75 דקות בו נדרשו מנחי התוכנית להגיע מעירק לישראל הוקדשו לארץ הקודש.

הפרק המיוחד, ששודר אתמול (א') ב-BBC 2 באנגליה, הוא חלק מספיישל חג המולד של התוכנית, כשבמקרה הזה הפכו ג'רמי קלרקסון, ריצ'ארד האמונד וג'יימס מיי לשלושת חכמי הקדם. אלה הגיעו, על פי המסורת הנוצרית, לבית (אסם, למעשה) בו נולד ישו לאחר שעקבו אחר כוכב חדש שהופיע בשמיים, על מנת להשתחוות למשיח החדש ולהביא לו מתנות. כיוון שהחכמים הגיעו מהמזרח, גם מנחי טופ גיר נשלחו מזרחה. לעירק. משם נדרשו לנווט דרכם אל בית לחם, תוך שהם משתדלים לא להיהרג או להיחטף.

מסע של שלושה אידיוטים, אבל מצחיקים

נקדים ונאמר שמדובר בפרק מרהיב, הן מבחינת הפקה והן ברמת התסריט. ברור שהם משחקים, ברור שחלק גדול ממה שקורה שם מבויים, אבל מסע של שלושה אידיוטים במזרח התיכון, תוך שילוב של צילומים יפהפיים ובדיחות מעולות, מהווה שעה ורבע של בידור איכותי.

אבל בואו והרגיעו את יצר הפרובינציאליות שלכם לפני שאתם רואים את הפרק המדובר. נראה כאילו המשפט האהוב על קלרקסון בפרק הוא "מסיבות פוליטיות" – התירוץ שלו לכך שהחבורה לא יכולה לעשות דבר כזה או אחר (לחצות ישירות מסוריה לישראל, למשל), ולרוב הם מסתפקים בזה. אף אחד לא מדבר על הטיפשות של הסיבות או הפוליטיקה, אולי רק על האבסורד מדי פעם. רק מקרה אחד של ביקורת על ישראל תוכלו לראות בפרק הזה, כמעט בסופו, וגם הוא מרומז בלבד.

בכל שאר הזמן, ההתלהבות היא מהנופים, הכבישים (קלרקסון רוצה להתחתן עם כביש ברמת הגולן), כלי הרכב והסיטואציות הקומיות שבוימו עבור המנחים. כי ככה צריך להראות פרק מסע של טופ גיר. וישראל? היא זוכה למספיק סיקור חדשותי כדי שתוכנית הרכב של ה-BBC תוכל להתמקד במה שחשוב: הניסיונות של ג'רמי קלרקסון לשחזר את מעשיו של ישו על הכינרת, ובדיקת הטענה שלו כי דלת מלאת חול יכולה לעצור כדור.

אז עניין של ממש לא הצלחנו לעורר בצוות הבריטי של טופגיר, אבל הפרק עדיין שווה צפיה, גם אם אתם לא חובבי הרכב האדוקים ביותר.

צוות תוכנית הטלוויזיה טופגיר של ה-BBC בצילומים בישראל. קובי ליאני
הפרק מושקע ושווה צפיה גם אם אתם לא חובבי רכב אדוקים/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • טופגיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully