וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקנים שוב מחפשים יפניות

ירון אדרי

2.1.2011 / 8:21

'קלי בלו בוק': המכונית המבוקשת ביותר - הונדה אקורד, היצרנית המובילה - טויוטה למרות כל קריאות התיקון. מותגים אמריקנים לא ממש פופולריים

כנראה ששום דבר לא יזיז את האמריקנים מדעתם, אפילו לא הפטריוטיות הידועה שלהם. מאגר המידע והערכה הגדול ביותר בארה"ב לכלי רכב המרוכז בידי ה'קלי בלו בוק', מפרסם את רשימת המכוניות החדשות המבוקשות של 2010 ביבשת הרחוקה. בטח לא תתפלאו לשמוע ששוב, ידם של היפנים על העליונה.

גם לאחר שקונצרני הרכב הגדולים בארה"ב עמדו על סף קריסה ורק התערבות הממשלה השאיר אותם בחיים, הציבור האמריקני מעדיף לממן את יצרניות הרכב הזרות. בעשיריה הראשונה אין כל זכר למותגי ג'נרל מוטורס או קרייזלר, שתי חברות שהכריזו על פשיטת רגל כשהרגל השנייה ניצלה לאחר שכבר הייתה בקבר. למעשה, מותגי קרייזלר כלל לא נמצאים בעשרים הדגמים הראשונים וג'נרל מוטורס מכניסים שניים של שברולט (אקווינוקס במקום ה-13, קאמרו 19). ומה עם פורד ששרדה את המשבר הכלכלי בכוחות עצמה? מצבה טוב הרבה יותר.

המכונית המבוקשת ביותר בארה"ב ממשיכה להגיע מהונדה. מדובר במשפחתית הגדולה אקורד כאשר אחריה סיוויק המשפחתית. טויוטה למרות כל הריקולים והירידה במוניטין תופסת את המקום השלישי עם הקאמרי. למעשה, כל השלוש מככבות בראש הרשימה של קלי בלו בוק בסדר כזה או אחר כבר מעל לחמש שנים. הונדה תופסת בנוסף גם את המקום הרביעי עם ה-CR-V, השביעי עם הפילוט וה-12 עם האודיסיי.

פרט לקאמרי מכניסה טויוטה עוד חמישה דגמים שמוכיחים כי עשרות שנים טובות מעפילות על שנה אחת מפוקפקת - היילנדר (מקום 9), ראב4 (10), סיינה (11), קורולה (14) ופריוס (17). אולם, היפנים בכל זאת איבדו גובה ולראייה נפילה של תשעה מקומות בדירוג לקורולה ולפריוס לעומת אשתקד כמו גם ירידה בביקוש הכללי.

לאור המספרים בשנה האחרונה, לא מפתיעה לראות כי יונדאי קפצה 24 מקומות כדי להכניס את הסונטה למקום החמישי. המשפחתית הגדולה מדרום קוריאה החליפה דור בשנה האחרונה וגם הציגה דגם היברידי והפכה למועדפת בארה"ב על פני התוצרת המקומית, אך עדיין לא באותה רמה כמו היפניות. מפתיע לראות כי התאומה אופטימה לא נכנסה לרשימה, וכך גם כל שאר הדגמים של קיה. במקום השישי אגב נמצאת עוד יפנית, ניסאן אלטימה.

פורד כאמור היא האמריקנית היותר מועדפת בארה"ב והיחידה שנכנסה לעשריה הראשונה עם דגם שקונים יותר מהלב מאשר הראש, המוסטאנג. מכונית הפוני מדורגת שמינית כאשר מכוניות עם יעוד משפחתי יותר כמו פיוז'ן ואסקייפ מדורגות במקומות ה-15 וה-16 בהתאמה. ומה על היצרניות מגרמניה? אלה נעדרות מהעשירייה הפותחת ובעשירייה הבאה הן לא מציגות נתונים מלהיבים. ב.מ.וו סדרה 3 מדורגת במקום ה-18 ופולקסווגן ג'טה במקום ה-20.

במקביל לדגמים, מפרסים ב'קלי בלו בוק' גם את מאזן הביקוש על פי מותג. טויוטה ממשיכה לעמוד בראש עם 13.4 אחוזים מסך החיפושים למרות ירידה של 2.4 אחוזים, מה שמוכיח שוב עד כמה היא חזקה. הונדה עם 11.4 אחוזים מדורגת שנייה ופורד ממשיכה להתחזק ב-1.5 אחוזים לכדי 10.2 אחוזים שמבססים אותה במקום השלישי. את החמישייה סוגרות שברולט (8.3 אחוזים) וניסאן (6.2 אחוזים). נציין כי מדובר בדירוג זהה לזה שנרשם בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully