וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הנסיעה באוטובוס מתייקרת

ירון אדרי

29.12.2010 / 11:24

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו במוצאי שבת בכשלושה אחוזים. תכינו עוד 20 אגורות לכל נסיעה עירונית שלכם

לא רק הדלק עולה. תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו ב-1 בינואר 2011, מוצאי שבת, בשיעור של כשלושה אחוזים. זאת בהתאם להחלטת הממשלה לפיה תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתעדכנו פעמיים בשנה, ב-1 בינואר וב-1 ביולי. עליית המחירים הינה בהתאם לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן.

עלות הנסיעה בקווים העירוניים בתל אביב וגוש דן תעמוד על פי התעריף החדש יעמוד על 6 שקלים, עלייה של 20 אגורות מהתעריף כיום. עלייה בסכום דומה תהיה גם בנסיעות העירוניות בירושלים וחיפה שתעריפיהן החדש יעמוד על 6.4 שקלים. בבאר שבע תעלה נסיעה עירונית 4.1 שקלים, עלייה של 10 אגורות.

גם תעריפי כרטיסי המנוי 'חופשי חודשי' יעלו במסגרת עדכון התעריפים. בירושלים וחיפה יעלה כרטיס מנוי 252 שקלים במקום 244 שקלים כיום. בערי גוש דן יעלה המנוי 222 שקלים, במקום 215 שקלים כיום.

עדכון התעריפים הנוכחי אינו כולל את הנסיעה ברכבת ישראל. תעריפים אלו צפויים להתעדכן רק בחודש פברואר 2011, אף הם בשיעור אחוזי עליית המדד.

העדכון הבא לתעריפי הנסיעה יגיע ככל הנראה על פי משרד התחבורה לפני ה-1 ביולי, ואף הוא צפוי להתייקר בקווים העירוניים. זאת במסגרת הפעימה השנייה ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן לפיה יבוטלו כ-70 קווים קיימים ובמקומם יושקו 51 קווים חדשים. אלה יופרדו ויחולקו לקווים ראשיים שינועו על צירים מרכזיים בין הערים תל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, חולון, אזור ובת ים, וקווים מקומיים שינועו בתוך הערים.

במשרד התחבורה הודיעו בסוף השבוע האחרון כי השלב השני ברפורמה שתוכנן לסוף השנה, יוקדם לחודש אפריל או לחודש יוני לכל המאוחר. במסגרתו, עלות הנסיעה תהיה אחידה בין חברות האוטובוסים ותעמוד על 6.2 שקלים בקווים העירוניים, עלייה של עוד 20 אגורות. לעומת זאת, הוזלה מוחשית צפוייה למשתמשים בקווים המחברים בין ערים רחוקות - 9.50 שקלים במקום 15.30 שקלים כיום. עוד יוטמע שימוש ב'כרטיס חכם' אחיד לכל החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully