וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת משאיות באיילון תיאסר

ירון אדרי

29.12.2010 / 12:22

החל ב-1 בפברואר תיאסר כניסת משאיות לתל אביב בשעות הבוקר. משרד התחבורה מרחיב את הצירים ושעות האיסור לתנועת משאיות בדרך לירושלים

החל מה-1 בפברואר 2011, תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים במשקל של 12 טונות ומעלה בשעות הבוקר בנתיבי איילון. האיסור תקף בין השעות 06:30 ל-09:30 בקטע שבין מחלף גלילות מזרח למחלף חולות לשני הכיוונים. זאת, במסגרת פילוט עליו החליט שר התחבורה ישראל כץ. לדבריו, מדובר בשלב הראשון של המיזם האוסר על תנועת משאיות בכניסות למטרופולין תל אביב. בשעות האיסור יופנו נהגי המשאיות לדרכים חלופיות או לאתרי המתנה ומגרשי חנייה ייעודיים.

משך הפילוט עליו הכריז כץ הוא שלושה חודשים, ובהתאם למסקנותיו יחליטו במשרד התחבורה האם לאסור את הנסיעה למשאיות בציר זה בשעות הבוקר באופן קבוע. ההחלטה על הפילוט ניתנה לאחר הצלחת פילוט דומה שנערך לפני כשנה בכביש 1 (תל אביב-ירושלים), לאחריו נאסרה באופן קבוע נסיעת משאיות לכיוון עיר הבירה בשעות הבוקר.

עוד ב-1 בפברואר ירחיב משרד התחבורה את איסור הנסיעה למשאיות וכלי רכב כבדים במשקל 12 טונות ויותר בכניסה לירושלים. תנועתם תיאסר על כביש 1 בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית בין השעות 06:30 ל-08:30 בבוקר. בנוסף, החל באותו היום לא תותר נסיעתם בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא בין השעות 15:00 אחר הצהריים ל-18:00 בערב.

פרט לצירים לעיל, תיאסר נסיעת משאיות כבדות בשעות הבוקר גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג). החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) נערכת בימים אלה להצבת שילוט האוסר כניסת משאיות בשעות הבוקר או אחר הצהריים בכל קטעי הדרך החדשים בהם מבוצע הפילוט.

"סגירת צירים ראשיים לתנועת משאיות כבדות נועדה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט מהמשאיות. כמו כן היא תביא לצמצום בצריכת הדלק של כלי הרכב", כך לדבריו של כץ. עוד הוא מציין כי צוות היגוי מיוחד ילווה את הפרויקט ויבחן את השפעתו על שורה של פרמטרים ומדדים סביבתיים (רעש וזיהום אוויר) ובטיחותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully