וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון הקלה על נהגים מבוגרים

ירון אדרי

30.12.2010 / 13:13

הגיל הנדרש לבדיקות כשירות לנהגים מבוגרים יעלה מ-65 ל-70 החל ב-2 בינואר. תוקף רישיונם יוארך לתשע שנים בעת החידוש

החל מיום שני ה-2 בינואר, ידרשו נהגים מבוגרים לערוך בדיקות רפואיות בגיל 70 במקום גיל 65 כפי שנדרש עד כה. על התקנה שכעת נכנסת לתוקף חתם שר התחבורה ישראל כץ עוד בחודש מאי האחרון, לאחר בחינת נתוני עבודת מטה שערכו משרדו, משרד הבריאות, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים והמועצה הלאומית לבריאות ובמסגרתה נמצא כי ישנו גידול משמעותי בתוחלת החיים בישראל. התקנה מתייחסת גם לנהגים מקצועיים כאשר בדיקות רפואיות תידרשנה מגיל 60 במקום גיל 50.

נהגי רכב פרטי מגיל 70 ואילך יידרשו לבדיקות רפואיות בבואם לחדש את רישיון הנהיגה שלהם ולאחר מכן מידי חמש שנים. מגיל 80 ואילך ידרשו הנהגים לבצע בדיקות רפואיות אחת לשנתיים. עבור נהגי מוניות, אוטובוסים ורכב כבד המוגדרים נהגים מקצועיים, מדרגות אלה תהינה מגיל 60 ו-70.

שינוי נוסף בתקנה נוגע לתוקף הרישיון של האוכלוסיה הבוגרת. החל מיום ראשון, בעת חידוש יעמוד תוקף רישיון הנהיגה של נהג רכב פרטי שמלאו לו 61 שנים על תשע שנים במקום ארבע כיום. מגיל 70 ואילך יעמוד התוקף על חמש שנים ומגיל 80 ואילך לתקופה של שנתיים. כל זאת כפוף כמובן לבדיקות הרפואיות.

"התקנה החדשה תקל באופן משמעותי על אוכלוסיית הנהגים הוותיקים והנהגים המקצועיים ותחסוך מהם טרחה, בזבוז זמן והוצאות מיותרות עבור הבדיקות הרפואיות, הנדרשות לצורך חידוש הרישיון", כך לדברי כץ. במשרד התחבורה מציינים עי עם התקנה החדשה מצטרפת ישראל לרבות ממדינות העולם המחייבות בדיקות רפואיות מגיל 70 ומעלה בהן אוסטריה, אנגליה, בלגיה, גרמניה, נורווגיה וצרפת.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי אוכלוסיית הנהגים המבוגרים (67 ומעלה) הכפילה את עצמה ויותר בעשור האחרון מ-130 אלף בשנת 2000 (4.9 אחוזים מכלל הנהגים) ל-330 אלף נהגים בסוף שנת 2009 (9.8 אחוזים). על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 1976 עמדה תוחלת החיים הממוצעת בישראל על 71.2 שנים לגברים ו-74.8 שנים לנשים. בשנת 2008 עמדה תוחלת החיים הממוצעת על 79.1 שנים לגברים ו-83 שנים לנשים. רק אחוז מזערי של נהגים בני 65 ואילך ונהגים מקצועיים בני 50 ואילך אשר הופנו למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, נפסלו מלהחזיק ברישיון נהיגה או אושרו לנהיגה תחת מגבלות.

תקנה זו מתווסף לתקנה בריאותית נוספת של משרד התחבורה עליה סיפרנו לכם בשבוע שעבר. החל מה-1 ביולי 2011 יחויב כל נהג שיימלאו לו 40 שנה לעבור בדיקת ראייה אחת ל-10 שנים כתנאי לקבלת רישיון הנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully