וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכורים, ממהרים ומשחדים בסילבסטר

1.1.2011 / 16:08

ליל הסילבסטר היה מעניין במיוחד גם מבחינת הפעילות המשטרתית עם כ-250 נהגים שיכורים וממהרים

אחד הלילות המועדים ביותר לפורענות בכבישי ישראל, הוא ליל הסילבסטר. אלפים נוהרים אל מקומות הבילוי, בעיקר בערים הגדולות כשרבים מהם גם שבים אל מכוניותיהם כשהם שתויים. גם שוטרי משטרת התנועה יודעים זאת ולדברי רפ"ק יגאל הבשור, דובר משטרת התנועה, בממבצעי האכיפה הממוקדים שנערכו בפרוץ השנה האזרחית החדשה, נתפסו 100 נהגים שיכורים מאחורי ההגה בכבישים בינעירוניים וכ-150 נוספים בתחומי הערים הגדולות. אלה כמובן "זוכים" אוטומטית לשלילה בת 30 ימים, להחרמת הרכב לתקופה דומה וכן זימון למשפט שבו הם צפויים לקבל פסילת רשיון למשך שנתיים. במידה ולאחר תקופה זו ירצו לשוב ולנהוג, יהיה עליהם לעבור את כל התהליך הנדרש - שיעורי נהיגה, מבחני תיאוריה ומבחנים מעשיים.

עוד בתחום השכרות, בפעילות מתנ"א שפלה בכביש 410 אמש, סומן לרכב לעצור במחסום לכיוון רחובות, אולם הנהגת בחרה ללחוץ על דוושת הגז ולברוח מהמקום עד שנעצרה כעבור מספר קילומטרים על ידי ניידת תנועה נוספת, אז התברר כי מדובר למעשה בנהגת צעירה בת 24.

הנהגת נבדקה במכשיר הינשוף ונמצאה שיכורה ברמה גבוהה מאוד (860 מיקרוגרם), וכאשר נערך לה שימוע לפסילת הרישיון, טענה: אני סטודנטית למשפטים ולפני שבוע קבלתי ציון של 97 במבחן בדיני ראיות וזה לא חוקי שתיקחו לי את הרישיון". לבסוף הנהגת נפרדה מהרישיון, מהרכב וזכתה לזימון לבית משפט, שם תוכל לצחצח את כישורי לימודי המשפטים.

במקרה אחר של מחסום לבידוק נהגים סמוך לצומת סגולה, בשעה 02:30 עצרו 2 מתנדבי היחידה רכב ובו נהג, תושב המרכז כבן 40, עו"ד במקצועו, שנמצא במכשיר הינשוף שיכור ברמה של 390 מיקרו-גרם בליטר אוויר נשוף. רישיון הנהיגה שלו נפסל במקום ע"י קצין משטרה ורכבו הושבת ל-30 יום, תוך מתן אפשרות להפקידו במגרש ביום א', אולם הונחה הנהג לאתר נהג אחר שלא שתה, שיוכל לנהוג את רכבו ולהשיבו הביתה בבטחה.

נהג כזה אכן הגיע לקחת את הרכב, אך כעבור זמן מה , אותר הרכב בתנועה על ידי השוטרים ועל כן כרזו לרכב לעצור בצד הדרך, מאחר ובקשו לבדוק באם מדובר בנהג השיכור או שמא איתר נהג חלופי כשיר. להפתעתם מאחרי ההגה ישב חברו של העו"ד, אולם בבדיקת ינשוף נמצא אף הוא שיכור - כמעט פי 2 מהעו"ד - ברמה של 630 מיקרוגרם. לאור המקרה, רישיונו של החבר הנאמן נפסל גם כן לתקופה בת 30 יום ואילו הפעם כדי למנוע כל סיכון בכביש, הרכב נגרר מהמקום באמצעות גרר משטרתי היישר אל מגרש האחסנה.

אולם, למרות הנוכחות המשטרתית הרבה במבצעי האכיפה, במתנ"א שפלה לא האמינו שדווקא נהג הגרר שהיה באותה עת בתפקיד (גרירת רכבי השיכורים), ימצא בעצמו שיכור ברמת שכרות הגבוהה פי 3 מהמותר (700 מיקרו). הגרר שהיה באותה עת עמוס עם רכב נגרר, הושבת במקום לשלושים יום והוזמן לו גרר נוסף בכדי שיגרור את הגרר הגורר מהמקום. רישיונו של הנהג נפסל במקום והוא יזומן בהמשך למשפט.

קח 5,000 שקל ואל תעשה מזה עניין

במקרה מעט ממוקד יותר, במהלך אירועי סוף השבוע לציון סוף השנה האזרחית, בשעה 6:00 התקבלה קריאה ברשת הקשר של מתנ"א לכיש לטפל בזירת תאונת דרכים שהתרחשה בעיר אשדוד
(רח' רוטשילד). כאשר הגיע למקום השוטר, פגש בנהג המעורב התאונה אשר סירב לבצע בדיקת שכרות ואף סירב לצאת
מרכבו אל השוטר.

לפתע, אל השוטר ניגש חברו של הנהג והציע לו 5,000 תמורת זה שישחרר את הנהג לדרכו ופשוט "יוותר לו" ולא יעשה עניין. השוטר שלא התפתה, עצר את הנהג ואת חברו והם הועברו להמשך טיפול חקירות במישור הפלילי בגין עבירת השוחד והם
ככל הנראה המשיכו לחגוג את השנה האזרחית החדשה בתא המעצר.

באשר לחשד לנהיגה בשכרות, הרי שמאחר וסירב לערוך בדיקה הוא נחשב שיכור לכל דבר ועניין ולפיכך - רישיונו של הנהג
נפסל ורכבו הושבת לחודש ימים ונגרר מהמקום אל המגרש המשטרתי.

ככה אתם מייחסים לתייר ממהר?

כצפוי, לא רק נהגים תחת השפעת אלכוהול הגיעו אל מארבי משטרת התנועה. במהלך פעילות אכיפה של משטרת התנועה הארצית - שלוחת חוף, אמש בכביש 4 בסמוך לעתלית, נתפס באמצעות מד מהירות הלייזר, רכב במהירות חריגה במיוחד של 182 קמ"ש, בקטע כביש בו מותרת הנסיעה עד 90 בלבד.

לכשנעצר, הנהג כבן 40, בחר להציג עצמו כתייר מארה"ב וטען בפני השוטר כי הוא רק מבקר בארץ וכי הוא נוהג בחו"ל כבר שנים רבות, רק פשוט רישיון הנהיגה האמריקאי שלו והבינלאומי אינם ברשותו כרגע .

טענותיו של הנהג התגלו במהרה כחלולות לגמרי - בדיקת מסוף העלתה כי הרכב שבו בוצעה העבירה, רשום משנת 2009 על שמו של הנהג הממהר ולמעשה גם הרכב וגם הנהג לא כל כך זרים בארץ , שהרי כתובתם הפעילה הינה קיסריה - ישראל. מאחר ומדובר בנהג שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה בישראל ונהג - רכבו הושבת לאלתר והוא יזומן לבית המשפט... ממש כאן בישראל ויישפט הן בגין עבירות המהירות והן בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה.

בהמשך הלילה , נתפס נהג נוסף ע"י אותה יחידה, הפעם בכביש החוף אולם במהירות של 193 קמ"ש . הנהג, בחור צעיר בן 21 טען כי שב עם בת זוגתו מבילוי בת"א בדרכם חזרה לחיפה ופשוט לא שם לב למהירות. רישיונו של הנהג נשלל במקום לתקופה בת 30 יום ע"י קצין תנועה ובהמשך יידרש להתייצב בפני שופט ולסביר לו כיצד "לא שם לב" לנהיגה במהירות שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully