וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב: מרצדס SLS AMG

ירון אדרי

2.1.2011 / 14:58

מכונית העל של מרצדס נבחרה על ידכם לתואר הנכסף. סגניותיה הן אלפא ג'ולייטה ופורשה פנמרה. מאזדה 5 סוגרת את הרשימה

השנתיים האחרונות הביאו לישראל מכוניות שפעם יכולנו לראות רק בתמונות. מדובר במכוניות שרק מעטים יכולים להרשות לעצמם גם בגלל המחיר ויותר בגלל הייעוד, אך כמעט כל אחד חולם עליהן. זו הסיבה שמרצדס SLS AMG היא מכונית השנה של 2010 על פי בחירתכם, גולשי וואלה! רכב. רק נזכיר שבשנה שעברה הייתה זו אודי R8.

אחרי שבשלוש השנים האחרונות הצבנו בכל אחד מהמשאלים המקדימים המחולקים לקטגוריות את כל ההיצע הקיים בישראל, השנה החלטנו לשנות מעט את הכללים. הקטגוריות נותרו, אולם המועמדות בכל אחת מהן היו רק המכוניות שבאמת התחדשו בשנה האחרונה - דור חדש לגמרי, מתיחת פנים או שינוי משמעותי בתחום יחידות הכוח.

כ-45 אלף הצבעות נרשמו במהלך השלב המוקדם, במהלכו התבקשתם אתם גולשי וואלה! רכב לקבוע מי תהיה המכונית הנבחרת בכל קטגוריה שתעלה לשלב הגמר. את תשע הפיינליסטיות הצגנו לכם לפני שבוע ומאז נרשמו מעל ל-6,000 הצבעות. הזוכה כאמור היא מרצדס SLS AMG, המכונית היקרה ביותר שניתן לרכוש כיום בישראל, שגרפה 23 אחוזים מהקולות.

אל המקום השני מגיעות בצוותא שתי מכוניות, אלפא רומאו ג'ולייטה החדשה לגמרי ופורשה פנמרה, עם 14 אחוזים מהקולות לכל אחת. כאן כדאי לשים לב כי הג'ולייטה היא המכונית העממית היחידה שהצליחה להתברג לצמרת המשאל, זאת למרות שהיא הגיעה לישראל רק לפני שבועות ספורים. הדבר עשוי להעיד על התחזקות המותג בתקופה האחרונה ועל החיבה שרוכשים לו חובבי ההגה. אחריהן מדורג רכב הפנאי אודי Q7 שהתחדש גם הוא ביחידת כוח לאחרונה כשלרשותו 11 אחוזים. הדור החדש של סדרה 5 מתייצב חמישי עם 10 אחוזים.

יתר התוצאות: אודי A5 ספורטבק עם 9 אחוזים; ריינג' רובר עם 8 אחוזים; אודי A1 עם 6 אחוזים; ומאזדה סוגרת את הרשימה עם 5 אחוזים.

91 דגמים חדשים ומחודשים עלו לישראל בשנת 2010. מתוכם, 12 משתייכים לקטגוריה הפופולרית ביותר של מכוניות קומפקטיות ומשפחתיות ועוד 11 לקטגורית המכוניות הקטנות. אולם, עיקר הדגמים החדשים נרשמו בקטגוריות שפונות לא רק לפרקטיות אלא גם לרגש. תחום השטח והפנאי רשם השנה לא פחות מ-25 דגמים חדשים ו-18 דגמים נרשמו בקטגורית הספורט והקבריולה. מה צפוי לנו ב-2011? זאת נדע בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully