וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: סיינז מנצח בסטייג' הראשון

ירון אדרי

3.1.2011 / 10:18

אלוף הדקאר פותח את המירוץ ברגל ימין עם נצחון בסטייג' תחת תנאי גשם ושבילים בוציים. רובן פארייה ראשון באופנועים

מירוץ הדקאר אמנם הוזנק ביום שבת, אולם רק אמש (ראשון) הוא החל באמת. אחרי טקס פתיחה מרשים שצויין ביום הראשון של השנה האזרחית החדשה, המשיכו 430 המתחרים צפונה משאירים מאחור 377 ק"מ מתוך ה-9,500 ק"מ של המירוץ. זו הייתה נסיעה מנהלתית בעיקר עבור מיליוני הצופים הארגנטינים שהמתינו בצידי הדרכים וסוג של משחק מקדים לפני הדבר האמיתי.

והדבר האמיתי לא אחר להגיע. הסטייג' הראשון האמיתי כלל 566 ק"מ מהם 222 ק"מ תחרותיים מדודים בזמן (192 ק"מ לאופנועים וטרקטורונים). ואם זה לבדו לא ממש צריך להדאיג את המתחרים, תוסיפו לכך מזג אוויר גשום שהגיע במהלך הסטייג' אליו הם כלל לא התכוננו. צמיגי כלי הרכב שנועדו להגביר את האחיזה בשבילי העפר התקשו להתמודד עם השבילים הבוציים והחלקים ובפני הנהגים והרוכבים עמדו גם שלוליות עמוקות אותן נדרשו לעבור בזהירות פן הדקאר יסתיים מוקדם מהצפוי.

עם נהיגה זהירה ושקולה, ראשון לסיים מבין רכבי השטח הוא אלוף הדקאר 2010 קרלוס סיינז (פולקסווגן). הספרדי הוביל לאורך כל הסטייג' בסופו עצר את השעון על זמן של 2:18.32 שעות. דקה וחצי אחריו מגיע סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) שמאוד רוצה להוסיף לעצמו גביע דקאר עשירי. סגן האלוף של 2010 נאסר אל עטייה מגיע שלישי אחרי שתי דקות ורבע. את אכזבת היום מציג רובי גורדון האמריקני שהתקשה מול התנאים עם ההאמר הזרחני שלו וסיים שמיני בפיגור של 11 דקות. הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי מדורגים במקום ה-47, כשלוש שעות מהמובילים.

בקרב האופנועים, את הסטייג' מסיים ראשון רוכב KTM רובן פארייה עם זמן של 1:58.02 שעות. חצי דקה אחריו מגיע אלוף הקטגוריה ובן קבוצתו סיריל דפרה. הפייבוריט לנצחון מארק קומה מגיע שלישי, דקה ו-15 שניות מפארייה. את הטרקטורונים מנצח ג'וזף מצ'אצ'ק הצ'כי (ימאהה) עם זמן של 2:14.07 שעות ובמשאיות ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) עם זמן של 2:44.22 שעות.

היום בשעות הצהריים (שעון ישראל) יוזנק הסטייג' השני שיוביל את המתחרים צפונה אל פרובינציית טוקומאן. אורכו של הסטייג' 440 ק"מ, מהם 324 ק"מ מדודים בזמן (300 לכידונאים). עד כה פרשו מהמירוץ 15 אופנועים, 8 רכבי שטח, 5 טרקטורונים ו-4 משאיות.

סטפן פטרהאנסל נהג מירוץ ראלי דקאר קבוצת ב.מ.וו. אתר יצרן
סטפן פטרהאנסל מרחף למקום השני/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully