וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

B זה בליסטיק

3.1.2011 / 14:55

קבוצת מתמחים של מרצדס התאימה ל-B קלאס חבילת ביצועים בטעם AMG לרגל פרישתה. מנוע V8 עם 388 כ"ס והנעה אחורית

"נתקלנו בהמון קשיים וסיבוכים עם ההיגוי", כך מסביר אנדריאס וורץ על פרוייקט המרצדס B קלאס 55 פרי ידי קבוצת מתמחיו הצעירים בדיימלר. "אבל גם את זה פתרנו אחרי כמה התאמות בתכנון וסיוע מ-AMG", המשיך והבהיר המהנדס הבכיר למי שתוהה מה ניתן לחולל על גופה הקומפקטי כשבחרטום 388 כ"ס ואת הכבודה מניע הסרן אחורי.

את ה-B קלאס לא תמצאו עומדת ראשונה בתור לשיפור מבית היצרנית וגם לא בשכונת הסדנאות המוכרות. היא פשוט אינה קופה חטובה או אקזוטית יוקרתית. ובכל זאת, מדובר באחת המכוניות המבוקשות של מרצדס בשנים האחרונות לפחות מעבר לים שעומדת לקראת סוף כהונתה בדורה הנוכחי. למעלה מ-2.5 מיליון יחידות שלה נמסרו מאז הושקה לפני כשש שנים כשעל הייצור מנצחות גרמניה והונגריה. בעוד פחות משנה היורשת.

ה-B קלאס 55 מוגדרת כאב-טיפוס יוצא-דופן המבוסס על ה-200CDI, וכך תישאר ללא כוונות לייצרה או להוציאה למכירה. היא מונעת באמצעות יחידת בנזין בנפח 5.5 ל'V8 ממדפיה המתחדשים של AMG (מכאן הגמישות אל הפרויקט והתנאים להבשלתו), המפיק 388 כ"ס ו-53.9 קג"מ. את הכוח מעבירה לכביש תיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה יחסי העברה דרך צמיגי הענק המותקנים באחוריה הבאים במידות של 255/35/18, כך שגומי דביק יש בשפע.

"זה לא היה פשוט למצוא מרכיבים שיתאימו לכל כך הרבה כוח ובמחיר מתאים", כך אומר מרטין שפיקל, האחראי למימון. אחת הבעיות שהעיבה עלינו והעמידה את העניין בספק הסתמנה בקצה האחורי של הרכב - בסרן שיכול לעמוד בעומסים ובתיבה האוטומטית". הופנו לכך משאבים חלקיים לדבריו ומלאכת החיפוש הייתה מייגעת. "בתהליך הגישושים איתרנו לבסוף סרן של מרצדס E קלאס ישנה, ולשם חיברנו גם מערכת בלימה משופרת מאגף AMG.

על הכביש מסתכמת התוצאה במכונית שמשקלה מתחת ל-1.5 טון. על פי מבחנים שבוצעו במסגרת ניסוי מסלול היא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.8 שניות ומהירותה המרבית עוברת את גבול ה-250 קמ"ש. מייקל וואספ מנהל המפעל הגרמני בראסטאט מתפעל מחניכי החטיבה הצעירים: "קצת יוזמה, רוח הנדסית של חבר'ה מוכשרים, תעוזה, והנה מה שאפשר לעשות". מה בפעם הבאה? וואספ רומז על משאית קומפקטית חסרת פשרות. האם ישדכו לה שני מנועי V8? אחרי ה-B קלאס הזו, הכול הגיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully