וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2010: טויוטה שוב אלופת הריקולים

ירון אדרי

3.1.2011 / 16:24

כ-20 מיליון קריאות תיקון התפרסמו בשנה החולפת בארה"ב, 7.1 מיליון מהן של היצרנית היפנית. ג'נרל מוטורס במקום השני

אחרי מתקפת הריקולים של 2009 בראשותה של טויוטה, גם שנת 2010 התאפיינה בקריאות חוזרות ונשנות כמעט של כל יצרניות הרכב לגשת למוסך ובעיקר בארה"ב. ברובם של המקרים דובר על תקלות קלות, אולם נרשמו גם תקלות שבהחלט יכולות היו לגרור אחריהן אסון. אלא שמעל הכל ניתן לומר שבשנה האחרונה למדו יצרניות הרכב להפוך את קריאות התיקון מעניין מביך לשיווק חיובי עם הצהרות על לקיחת אחריות והעמדת הלקוח בראש סדר העדיפויות. לא מעט ריקולים הגיעו באופן עצמאי עוד לפני שהחלו להגיע תלונות מצד הנהגים, מה שהעלה את הממוצע ל-47 ריקולים לכל 100 אלף שנמכרו לעומת פחות מ-30 ב-2009.

העיתונות האמריקנית הכתירה את טויוטה לאלופת הריקולים של 2009, לאחר שהכריזה על תשע קריאות שונות לתיקון עבור כ-4.78 מיליון כלי רכב. בשנת 2010 הכפילה טויוטה את המספר לפחות בארה"ב, כאשר לדברי ארגון הבטיחות NHTSA הוא קיבל בממוצע 87 תלונות לכל 100 אלף כלי רכב שלה. בסך הכל קראה טויוטה למוסך לכ-7.1 מיליון כלי רכב מתוך סך של כ-20 מיליון מכלל היצרניות ב-2010. רובן של קריאות התיקון היו בשל דוושת ההאצה והשטיחונים, אולם נרשמו גם בעיות בלימה ומנועים שכבו באמצע נסיעה. נזכיר כי גל הריקולים של טויוטה חייב אותה לשלם קנסות בסך מצטבר של כמעט 50 מיליון דולרים בשל הטיפול הלקוי שלה בהן, כך לדברי הממשל האמריקני.

קונצרן ג'נרל מוטורס ניצב שני בדירוג בחישוב סך מותגיו עם כארבעה מיליון ריקולים. היפנית השנייה הפופולרית בארה"ב הונדה קראה לכשני מיליון כלי רכב למוסכים ומספר זהה גם ליפנית אחרת, ניסאן. קונצרן קרייזלר על שלושת מותגיו כולל ג'יפ ודודג' תיקן כ-1.5 מיליון כלי רכב. פורד שהצליחה לשרוד את המשבר הכלכלי ללא עזרת הממשל, מצליחה יותר גם בעניין זה והיא סוגרת את הרשימה עם חצי מיליון קריאות תיקון בלבד.

בהשוואה למספר המכירות בארה"ב, טויוטה כאמור נשארת להוביל עם יחס של 87 תלונות לכל 100 אלף כלי רכב, כפול מהממוצע בתעשייה העומד על 47 תלונות. נשמע מעט, אך קחו בחשבון שבכל שנה נמכרו כמיליון מכוניות. אחריה ניסאן עם 62 תלונות למספר זהה של כלי רכב ושלישית פולקסווגן עם 58 תלונות. יחס התלונות למכירות הנמוך ביותר נרשם אצל הונדה ופורד.

ב-2010 כאמור נקראו לתיקון ברחבי ארה"ב כ-20 מיליון כלי רכב, יותר משנת 2009 אז נקראו למוסך כ-8.6 מיליון כלי רכב. אולם, למרות התרחבותה של התופעה היא עדיין נמוכה משנת השיא 2004, אז היא הקיפה 30.8 מיליון כלי רכב. מה יהיה לנו ב-2011? קריאות התיקון תמשכנה להתפרסם חדשות לבקרים, כאשר זכוכית המגדלת תמשיך להתמקד ביצרנית הרכב הגדולה בעולם טויוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully