וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת תרכוש 30 קטרים מספרד

אבי בר-אלי

4.1.2011 / 7:54

הצעות סימנס ובומברדיה למכירת קטרים לרכבת ישראל נפסלו. ווסלו הספרדית צפויה לספק אותם ברכש חירום -105 מיליון יורו

יצרנית קטרי הרכבות הספרדית ווסלו (vossloh) צפויה לזכות במכרז הקטרים שפירסמה חברת רכבת ישראל תמורת כ-70 מיליון יורו ­ כך נודע ל-themarker. מדובר במכרז לאספקת 15 קטרי דיזל, עם אופציה לרכישת חמישה קטרים נוספים הרכבת שוקלת לרכוש כעשרה קטרים לזמן חירום ב-35 מיליון יורו מווסלו ובסך הכל 30 קטרים ב-105 מיליון יורו.

במכרז התמודדו גם סימנס הגרמנית, שנפסלה בגין אי עמידה בתנאי סף, וכן חברת בומברדיה הקנדית, שנפסלה בימים האחרונים בשל אי עמידה בדרישות המפרט הטכני. לפיכך, נותרה במכרז רק ווסלו - ­הספקית האחרונה שממנה רכשה רכבת ישראל קטרים, שמולה תנהל כעת החברה משא ומתן באשר לתנאי הזכייה.

הקטרים במכרז זה אמורים להיות האחרונים שתרכוש הרכבת בהנעת דיזל, לקראת יציאתה לפרויקט הפעלת הרכבות החשמליות ב-2015. הקטרים צפויים לתת מענה חלקי לרכש הקרונות שעליו סיכמה הרכבת בחודשים האחרונים מול בומברדיה.

עם זאת, רכבת ישראל בוחנת אפשרות לרכש חירום של קטרים בהשקעה נוספת של 35 מיליון יורו. מדובר ברכש מיידי של כ-10 קטרי דיזל, שאספקתם תידרש להיות מהירה -­ כבר בסוף 2011. מאחר שהרכבת הקדימה את מועדי אספקת הקרונות של בומברדייה, בעוד שמכרז הקטרים שניהלה התמהמה, ואספקת הקטרים איחרה לפיכך את לוח הזמנים הקצר יחסית של הגעת הקרונות.

הרכבת פנתה לכמה יצרניות קטרים בינלאומיות וגיששה באשר לקיומם "מוצרי מדף" זמינים לאספקה. ככל הידוע, נענו להצעה ווסלו, סימנס ובומברדייה. ואולם לפי הערכות, צפויה ווסלו לזכות גם בהתמחרות זו ולאחד רכש זה עם הקרונות שתספק במכרז.

אם אמנם תצא הרכבת לרכש חירום של קטרי דיזל נוספים - צפויים הקטרים העודפים שתקבל להחליף קטרים ישנים בצי הנייד הקיים של הרכבת, או לעבור בעתיד לשירות חטיבת המטענים. רכש החירום מותנה עדיין באישור משרדי האוצר והתחבורה. רכבת ישראל מחזיקה כיום 48 קטרי נוסעים ו-35 קטרי מטען.

"הגדלת הצי הנייד של החברה היא צעד משמעותי בדרך שעושה רכבת ישראל בכדי להדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת וההיערכות לפתיחת קווי רכבת חדשים כחלק מתוכנית הפיתוח", אמר בתגובה מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל. "לאור האירוע המצער שחווינו בשבוע שעבר והשבתת צי הקרונועים של רכבת ישראל, כיום יותר מתמיד ברורה חשיבותה של אחזקת צי רכבות גדול ורחב, כדי לאפשר לרכבת ישראל לפעול בכל מצב", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully