וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול יצפה גם על משאיות

ירון אדרי

5.1.2011 / 11:41

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקדמת חוק לפיו קציני בטיחות בתעבורה יוכלו לקבל לידיהם את גיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגיעה להסכמה עקרונית עם משרד המשפטים לפיה יקדמו הצעת חוק שתאפשר לקציני בטיחות בתעבורה לצפות בגיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים. זאת בעקבות פנייה של יו"ר הרשות הלאומית אוריאל לין לשר המשפטים וכן לשר התחבורה. בהגדרה החוקית, "נהגים מקצועיים" הם נהגי משאיות ורכבי הסעה.

מטרת החוק החדש אותו רוצה לחוקק הרשות, היא לאפשר לקציני תעבורה לקבל מידע מהשנים האחרונות על הנהגים אותם הם שוקלים להעסיק. באמצעות גיליון ההרשעות, יוכלו אלה לבחור ביתר קפידה את הנהגים שעתידים לקבל מהם משאית או אוטובוס. לדברי הרשות, על הנהגים להראות אחריות בכל הקשור להסעת מטען כבד או הסעת המונים.

"הסיכום העקרוני שהושג היום בין הרשות למשרד המשפטים הוא צעד של הבעת אמון בפעילותה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", כך אומר לין. "הדבר מהווה נדבך חשוב במאמציה של הרשות לרתום את כל גופי הממשלה הרלוונטיים למלחמה בתאונות הדרכים ובהפיכתם של כבישי ישראל לבטוחים יותר עבור כולנו. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רואה חשיבות רבה בהפחתת מספר הנהגים המועדים הנוהגים בכבישי ישראל, ובוודאי כאשר מדובר בנהגי אוטובוסים ומשאיות, המובילים נוסעים או מטענים וחומרים מסוכנים בכבישי ישראל".

נציין שעד עתה נאסר על מעסיקים לבקש לקבל לידיהם את גיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים הנוהגים במשאיות, אוטובוסים ורכבי הסעות,כתנאי לקבלתם לעבודה. העונש הצפוי כיום למעסיק אשר קיבל לידיו את גיליון ההרשעות עומד על שנתיים מאסר. לאור הסכמת משרד המשפטים יחלו הצדדים לגבש בקרוב הליך חקיקה של הנושא, בסופו יוסדר עניין הנהגים המקצועיים כחוק ויפוקח על ידי הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully