וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: מותר לנסוע 110 קמ"ש

ירון אדרי

6.1.2011 / 11:42

החל מהיום (חמישי) תעלה המהירות המותרת במספר כבישים בישראל. משטרת ישראל תאפשר לכם לנסוע גם 120 קמ"ש

החל מהיום אפשר ללחוץ עוד קצת על הגז. בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כץ לאמץ הנחיות חדשות לקביעת מהירות הנסיעה, החל מהיום (חמישי) תעלה המהירות המותרת במספר כבישים ברחבי ישראל ל-110 קמ"ש. מדובר בעלייה של 10 קמ"ש לעומת המהירות שהייתה עד כה באותם הכבישים. מהירות זו הייתה המרבית המותרת עד כה בכביש 6 בלבד. מנגד, במספר כבישים תרד המהירות המותרת.

הקטע הראשון בו עולה המהירות המותרת ל-110 קמ"ש נמצא על כביש 4, בין מחלף עין הקורא הסמוך לראשון לציון ועד מחלף אשדוד. החל מהשבוע הבא תותר מהירות זו גם על כביש 1 בקטע שבין מחלף לטרון ועד לקטע הכביש המשותף עם כביש מספר 6, סמוך למחלף בן שמן. גם בכביש 431 תעלה המהירות ל-110 קמ"ש בקטע שבין מחלף נס ציונה למחלף ענבה.

עוד במסגרת זו תעלה המהירות המותרת במספר כבישים מ-90 ל-100 קמ"ש. השינוי יחל היום על כביש החוף (2) בקטע שבין מחלף אולגה לחיפה. בשבוע הבא תעלה מהירות הנסיעה בכביש מספר 5 בקטע שבין מחסום שער שומרון ועד צומת חרס וכן בכביש 77 בקטע שבין צומת ישי לצומת המוביל, כאשר בעתיד תישקל העלאת המהירות בקטע זה ל-110 קמ"ש.

אם אתם נמנים על הנהגים הממהרים, כדאי שתדעו כי משרד התחבורה תיאם עם משטרת ישראל כי אכיפת המהירות בכבישים תהיה החל מחריגה של 10 אחוזים מהמהירות המותרת. כלומר, ניתן יהיה לנהוג גם במהירות של 120 קמ"ש בכבישם אלה ללא החשש כי תחשבו ממהרים בעיני החוק.

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) החלה הבוקר בהחלפתם של התמרורים בקטעי הכביש הרלוונטים. בימים הקרובים יוצבו תמרורים חדשים גם בשאר הכבישים המוזכרים לעיל בהם שונתה מהירות הנסיעה. לדברי כץ , בשבועות הקרובים יוחלט על הגדלת מהירות הנסיעה בעשרות כבישים עירוניים ובינעירוניים נוספים, בכל רחבי הארץ, זאת, בעקבות ההנחיות החדשות שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות בדרכים מחברת 'אמי מתום'.

מנגד, בחלק מהכבישים בישראל תחול ירידה במהירות הנסיעה המותרת וזאת בהתאם לתנאי הדרך. כך למשל, בדרך נמיר בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-80 ל-70 קמ"ש, בשדרות בן גוריון בבאר שבע תרד מהירות הנסיעה מ-60 ל-50 קמ"ש וברחוב באזל בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-50 ל-30 קמ"ש.

שר התחבורה ציין כי קובעי המדיניות בארץ הסתפקו לאורך שנים רבות בכלים בסיסיים ופשוטים לצורך קביעת מהירות הנסיעה. "הסתיים העידן בו ניתן היה להסתפק במבנה הפשוט של מהירות הנסיעה בדרכים", מוסר כץ. "רשת הכבישים בישראל התרחבה והשתכללה ומהירות הנסיעה בכבישים אלה צריכה לבטא את רמת הבטיחות ומידת השירות שהדרך מעניקה לתנועה". עוד הנחה כץ את המפקח על התעבורה במשרדו לבצע מעקב ובקרה אחר ההנחיות החדשות ולהפיק את הלקחים הנדרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully