וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: אח קטן ל-XC60

6.1.2011 / 14:58

השוודית תשיק את ה-XC30 ברבעון האחרון של שנת 2012 כיריב ראוי לאודי Q3 וב.מ.וו X1. הסינים בינתיים לא מתערבים

וולוו פנתה לקדם רכב פנאי קומפקטי ברוחה של ה-C30 עוד במהלך 2005. אלא שמאותה החלטה דרמטית להפיק את הדגם במקביל לליין המסורתי, נשארו בוולוו עם סקיצות חצי בשלות משם נברא בתום הפרויקט ה-SUV היוקרתי XC60, המייצג את האבולוציה של סדרות ה-XC. סטייבן ג'ייקובי הבוס הגדול בוולוו, מעריך שכעת יש מקום לקרוסאובר קטן מידות שיענה לשם XC30.

כדי לעשות זאת, נאלץ גיי'קובי לתווך את היצרנית השוודית דרך הוועידות עם ג'ילי, בעלת הבית מסין שרכשה את השליטה על החברה לפני מספר חודשים. נטיית האוריינטלים לתחוב אפם בכל סוגיה אינה מסתמנת כרגע ביחסיה עם השוודים, נהפוך הוא. אלה פתחו את הארנק ומוכנים לחתום על ההמחאות. אולי מתוך כך ניתן לפוגג את החרדות שמא שיטות סיניות לחסכון בהוצאות תזלוגנה לכלי הרכב של וולוו.

ה-XC30 יפותח על פלטפורמת ה-C30. הוא יהיה קצר מה-XC60 לפחות ב-20 ס"מ ובחזיתו ישכנו מנועי בנזין ודיזל, עם טורבו או בלעדיו. מערכת ההנעה הכפולה שלו תהיה מגזע משודרג על פני הדורות הקיימים בוולוו, אך עם זיקה לכביש סלול ופחות לשבילים ולשטחים. לכאורה, זוהי נקודת ההשוואה אל ה-X1 של ב.מ.וו וה-Q3 הצפוי מאודי - הצטיינות על הכביש, צניעות בשטח.

אלא שהוולוו XC30 החדש אם אכן יצטרף לקבוצת הפנאי, צפוי להיות בשל לשיווק בעולם רק בסוף שנת 2012, לאחר שעוד קודם לכן יוצג בתערוכות הרכב החשובות בעולם. סין תקבל אותו עם בסיס גלגלים מורחב כפי שקורה שם כמעט עם כל מכוניות, וארה"ב תצפה להגעתו באמצע שנת 2014. עד אז, הסינים בטוח יתערבו וקשה לנבא אם ומה יעלה בגורלו של ה-XC30.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully