וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות העשירה של שברולט קרוז

ירון אדרי

6.1.2011 / 16:03

ג'נרל מוטורס חושפת את הביואיק וראנו, מכונית משפחתית יוקרתית על בסיס השברולט קרוז. תגיע לישראל במהלך 2011

כשמנהלי ג'נרל מוטורס החליטו לקחת את עצמם בידיים, הם קבעו כי שברולט, קדילאק וביואיק יהיו המותגים המובילים בהם ישקיעו את עיקר מאמציהם בעוד מותגים אחרים (האמר, פונטיאק, סאטורן) נגנזו. כמותג העממי, על שברולט תוטל המשימה להציע מכוניות למכנה המשותף הרחב ביותר כשחלק מהפיתוח והייצור נעשים בדרום קוריאה. קדילאק כמותג יוקרה, לא יכולה להרשות לעצמה חותמת אסייתית בתעודת הזהות ורק ביואיק נופלת בין הכסאות.

בשנה האחרונה נעשו מאמצים גדולים לשפר את ההיצע של ביואיק כמותג הביניים של ג'נרל מוטורס. אחרי הלה קרוס העולמית, הושקו בסין הריגל והאקסל וכעת נחשפת המכונית שתוביל את המכירות ב-2011. הווראנו (Verano) תציע משפחתית יוקרתית בהרבה מהשברולט קרוז עליה היא מבוססת, ולמעשה מדובר בגרסה המערבית לאקסל הסינית.

בסיס הגלגלים של הווראנו זהה לזה של הקרוז ועומד על 2.68 מ'. זה מציע תא נוסעים מרווח שבניגוד לקרוז, יהנה בגרסה זו מחומרים איכותיים מאוד ורמת אבזור עשירה שיעשו את ההבדל. ההבדל יהיה גם בעיצוב החיצוני שייראה יוקרתי יותר בביואיק, ודומה ללה קרוס. פרט לבסיס הגלגלים, גם הגובה בין השתיים דומה ועומד על 1.47 מ'. פרט לכך, אורכה של הווראנו 4.67 מ' ורוחבה 1.82 מ'. בשני המקרים מדובר במידות גדולות יותר מאשר הקרוז, אולם חשוב לציין כי זו הביואיק הכי קטנה שיצאה איי פעם את מפעלי החברה.

הבדל גדול נוסף בין המכוניות יהיה ביחידת הכוח. הווראנו תוצע בלעדית עם מנוע ה-2.4 ל' של ג'נרל מוטורס המפיק 177 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-23.5 קג"מ ב-4,800 סל"ד. לזה תשודך תיבת שישה הילוכים אוטומטית שתעזור לקבוע את צריכת הדלק על כ-11.3 ק"מ לליטר בנזין. עם המנוע הזה, מכוונת ביואיק את הווראנו להתחרות באודי A4 ולקסוס IS והצלחה שלה עשוייה לנגוס גם במכירות הוולוו S40, מרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 3, לפחות בארה"ב.

ביואיק וראנו תיחשף בתערוכת דטרויט בשבוע הבא, אולם שיווקה צפוי להתחיל רק לקראת סוף 2011. תג המחיר המוערך לה בארה"ב עומד על קצת יותר מ-20 אלף דולרים לגרסת הבסיס או עוד כ-5,000 דולרים עבור הגרסה המאובזרת ביותר. מיבואנית ביואיק לישראל UMI נמסר כי היא תגיע גם אלינו עוד השנה, אולם על מחירים כמובן שעוד מוקדם לדבר. השנה האחרונה הייתה פורייה לביואיק בישראל עם עלייה של 176 אחוזים במכירות לעומת 2009. האם יש אצלנו מקום למכוניות שהיא בעצם קרוז יוקרתית?

ביואיק וראנו. אתר יצרן
ביואיק וראנו/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully