וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קאמרו עקפה את מוסטאנג

7.1.2011 / 11:15

קרבות הרחוב בין פורד מוסטאנג לשברולט קאמרו הוכרעו ב-2010 לטובת האחרונה בטבלת המסירות. למי יש יותר שרירים?

לראשונה מזה 25 שנים, שברולט קאמרו עקפה את פורד מוסטאנג בהיקף המסירות השנתי, כך עולה בסיכום המכירות בארה"ב לשנת 2010. השבי התוקפנית שערכה קאמבק זוהר (הרבה בזכות סרטי הרובוטריקים) הדיחה את הפוני הדוהר מהפסגה עם 81,371 כלי רכב לעומת 73,716 לפורד. הקאמרו זינקה ב-31.9 אחוזים ביחס ל-2009 בעוד מוסטאנג רשמה 11.1 אחוזים לזכותה.

זוהי נקודת ציון היסטורית בארה"ב, שכן הקאמרו כשלה לקטוף את התואר הנכסף מידיה של פורד מוסטאנג מאז 1985. חשוב לציין זאת מפני שבמהלך אותן שנים לא הקאמרו ולא המוסטאנג זכו להכרה כמכוניות ספורטיביות הנאמנות למורשתן האגדתית שתחילתה כידוע בשנות ה-60. בכירי פורד אף מתכחשים בדרכם הפוליטית לדורות של המוסטאנג בשנות ה-80 וה-90.

אך בניגוד למבוכות דאז, המצב היום מתנהל בלוחמה שקטה. פרט לכך שהחברות עומדות מאחרי הכלים בחזה מתוח, נראה שאין ביניהן חיכוכים והטחת רפש אחד על האחר באופן בוטה וגלוי. שתיהן השיבו מהקבר את המותגים הקלאסיים חרף המשברים שספגה תעשיית הרכב הלאומית ובמיוחד שברולט. חשוב לציין שגם קרייזלר עשתה זאת עם החייאת הצ'אלנג'ר של דודג', אולם זאת אינה גורמת ללקוחות לרדוף אחריה.

לעת זו, כתר רבת המכר הספורטיבית מועבר בטקס לא רשמי מראשה של המוסטאנג אל קאמרו. אולם פורד, על אף הסגנות, מצאה נחמה בכך שהמכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב יצאו ב-2010 מחטיבת הטנדרים שלה (סדרות F) שמכרו במצטבר יותר מחצי מיליון כלי-רכב. תחתיה אגב שברולט סילבראדו עם מעל 310 אלף עותקים. העיקר שמתקזזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully