וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש רביעי עם רנו גרנד סניק

9.1.2011 / 15:34

בסיכום החודש הרביעי, רכב המבחן צובר 10,941 ק"מ, אין תקלות ונרשם ביקור יחיד במוסך לבדיקה כללית ובייחוד מפלס השמן

כמעט 2,500 קילומטרים נוספו למד המרחק של הרנו גרנד סניק שנמצא אצלנו במבחן הארוך טווח במהלך החודש הרביעי. החוויות עמו רבות, שביעות הרצון מהשימוש בו גבוהה, אך קודם אנו חייבים לכם הבהרות אודות השינוי במפלס השמן שהתגלה במהלך החודש השלישי למבחן שלנו.

מיד לאחר פרסום סיכום הדיווח השלישי, הגענו עם הגרנד סניק אל המוסך המרכזי של רנו ברחוב ריבל שבתל-אביב. הביקור נעשה לטובת בדיקת החוסר בשמן המנוע שהתגלה בבדיקות שלנו ולפניו לא ביצענו כל תיאום מקדים, למרות הבקשה לכך. למרות זאת, רגעים ספורים לאחר כניסתנו למוסך, התפנה אלינו נציג שירות שרשם את תלונתנו אודות החוסר בשמן. לאחר הרישום, עברנו אל חדר ההמתנה ללקוחות המגיעים למוסך והרכב הועבר מידית אל מתחם העבודה.

עד שהרכב הוחזר לחזקנו, הספקנו לקבל רושם חיובי מאוד ממתחם ההמתנה לבאי המוסך - החדר מציע מכונת קפה עם מגוון אפשרויות בחירה, שתיה קלה, שלוש עמדות מחשב עם אינטרנט, שלל עיתונים עדכניים ומגזינים, כיסאות נוחים ואפילו מגש קורסונים. באופן אישי, בתור אחד שברשותו היו בעבר היו גם שתי מכוניות רנו וניסאן אחד (קליאו, סניק וטראנו) ונהג לבקר במוסך זה לצורך שירות ותיקון כלי הרכב הללו, מדובר בשיפור משמעותי לעומת העבר, אז חדר ההמתנה היה בסיסי בלבד ולא כלל שום שירות מלבד קולר למים קרים וגם נציגי שירות עדיין לא הומצאו אז.

40 דקות בלבד נדרשו לצוות המוסך כדי לבדוק את הגרנד סניק שלנו ולהשיבו לידנו. לגבי מפלס השמן, נציג השירות הסביר כי אכן היה חסר שמן מנוע, אך למעשה מדובר בכ-250 גרם בלבד ולדבריו, זו צריכת שמן נורמלית לחלוטין במנוע חדש לגמרי ומשום שזו מתפרשת על קילומטראז' גדול יחסית בתקופה קצרה כל כך (אז כ-9,000 ק"מ בכ-3 חודשים) לחלוטין לא מדובר בתקלה. הבדיקה הכללית גם לא מצאה ברכב שום עדות או סימן לתקלה נוספת. הבדיקות שלנו במהלך החודש לא גילו סימנים לצריכת שמן שחורג מגבול זה של הממצאים של החודש החולף, מכאן שהמיניוואן הצרפתי נשאר בקו הבריאות.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

מדי חודש אנו מוצאים את עצמנו מחמיאים לגרנד סניק שוב ושוב אודות השימושיות המצוינת שלו והידידותיות שלו למשפחה. גם החודש הוא זוכה למחמאות מצדנו, אך הפעם נספר גם על מספר פיצ'רים קטנים שבזכותם השימוש בגרנד סניק מעלה את רף שביעות הרצון מהשימוש בו.

הפריט הראשון הוא ללא ספק המראה הפנימית. בקדמת התקרה ומעט מעל למראה המרכזית נמצאת מראה פנימית פנורמית (מתקפלת ומתכווננת) שמאפשרת להורים להביט לאחור אל שורת הילדים בקלות מרשימה. לא צריך עוד לסובב את הראש לאחור ולהתנתק מהכביש בזמן נסיעה, לא צריך עוד להסיט את המראה האמצעית מהחלון האחורי אל שורת המושבים, אלא פשוט להרים את העיניים 10 סנטימטרים ולראות את כל המתרחש מאחור. מכאן שהגאדג'ט הזה לא רק נוח ושימושי, אלא גם בטיחותי מאוד.

אם כבר נגענו בסעיף הבטיחות, גם לפעולת חגירת חגורות הבטיחות ניתנה כאן תשומת לב ראויה. בזכות חיישני משקל במושבים, אי חגירת חגורת בטיחות בזמן נסיעה תשמיע צליל אזהרה. בנוסף לכך, המערכת יודעת להפיק צליל שונה לניתוק חגורות הבטיחות בהתאם לשורת המושבים (אפשר לדעת היכן יושב הילד הפושע שהצליח לנתק את החגורה) ובהתחלת הנסיעה, בצג לוח המחוונים ישנו חיווי טקסטואלי אודות מספר חגורות הבטיחות הפעילות ברכב (אם אתם יודעים על 4 נוסעים ורק 3 התראות חגירה, מישהו לא חגר שם מאחור).

כבר בגרסת הבסיס של הגרנד סניק שהגיע אלינו, מוצעת בו מערכת חישני גשם, אור ומגבים אוטומטיים. אנחנו מאוד אהבנו את השימוש במערכות אלה ומצאנו כי מרגע קביעתן, אין עוד צורך לשנות את אלה בשום צורה. השארת בורר האורות על מצב דולק, יוודא הדלקת האורות בכל נסיעה (ממילא חובה בחורף) וגם את כיבוים עם כיבוי המנוע (אין חשש לחיסול המצבר). חיישני הגשם אפשרו לנו לקבוע את מצב הפעולה על אוטומטי ובחרנו גם לקבוע את רגישות ההפעלה על מצב הביניים (מצב אחד רגישות נמוכה, מצב עליון רגישות גבוהה), כך שהפעלת המגבים ומהירותם נקבעת בהתאם לעצמת הגשם וניקיון החלון ומסוגלת לחסוך מאתנו כל התעסקות בנושא.

לוח המחוונים של הגרנד סניק בנוי למעשה מצג TFT דיגיטאלי וזה ממוקם במרכז הדשבורד. הדבר התגלה כיעיל מאוד, קל לקריאה ובעיקר, ככזה שמאפשר בחירת תנוחת ישיבה טובה בזכות היכולת למקם את גלגל ההגה (מתכוונן לגובה ולעומק) בצורה האופטימלית ביותר, מבלי החשש שזה יסתיר את לוח המחוונים שמאחוריו. כמו כן, בלוח זה ישנן לא פחות מ-6 תצוגות שונות לאינפורמציה המוצגת בלוח המחוונים. מלבד הטעם האישי, מצאנו כי חלקן מתאימות מאוד לשימוש באור יום (בהירות יותר) וחלקן מתאימות לשימוש בלילה עם הצגת נתונים רלוונטיים בלבד ובאופן שלא גורם לסנוור. כמו כן, ישנו גם עמעם (דימר) לעצמת התאורה של לוח המחוונים.

רשימת האביזרים השימושיים בגרנד סניק נמשכת גם אל עבר תאי האכסון הרבים שבו, אך אנחנו אהבנו גם את התאורה אישית הממוקדת לכל מושב ברכב שמאפשרת הארת תחום ממוקד מבלי להפריע ליושבי המושבים האחרים לרבות הנהג בנהיגה בתנאי חשיכה.

עד כאן לסיכום החודש הרביעי עם הגרנד סניק. בחודש הבא נמשיך להוסיף ולצבור עמו קילומטרים ולהביא אליכם את חוויות השימוש שלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • קרסו
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully