וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 כ"ס בלמבורגיני החדשה

10.1.2011 / 10:29

היורשת למורצ'יליאגו תצויד במנוע V12 המפיק 700 כ"ס ו-70.3 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים עם 7 יחסי העברה. עכשיו מחכים לשם הנבחר

אחרי רצף דיווחים בחודש נובמבר על אודות חטיבת הכוח של יורשת המורצ'יליאגו, עכשיו יוצא לאור הפרסום הרשמי: באחורייה של הלמבורגיני החדשה יפעם מנוע בנזין בנפח 6.5 ל' שניים-עשר צילינדרים בעל תפוקה מסחררת של 700 כ"ס ו-70.3 קג"מ. את הכוח תעביר תיבת הילוכים לה 7 יחסי העברה, שלדברי החברה זו הראשונה המשודכת למנוע V12 מאז החלה היצרנית לתפעל את המנועים עם אופציה אוטומטית.

מאוריציו ראגייאני, ראש מחלקת הפיתוח ביצרנית האיטלקייה, מבהיר כי המכונית תשמר את מערכת ההנעה הכפולה שלה – שהפכה מסורתית בשנים האחרונות, וכן כי מטעמי חסכון במשקל תצורת המרכב תעטה שכבת סיבי קרבון מלאה - תוצאה של שיתוף פעולה בין הקונצרן לחברת התעופה בואינג וחוקרים מאוניברסיטת וואשינגטון.

תיבת ההילוכים אינה כפולת מצמד כי אם מהזן הרגיל. את המפרט הטכני הרכיבה חברת 'גראציאנו' שהתאימה בתכונותיה בורר מצב הנקרא – CORSA – מירוץ בתרגום עברי, המדמה העברת הילוכים כמו במכונית פורמולה 1. משך זמן ההעברה אורך על פיהם כ-50 מילי-שניות, וזאת בהשוואה ל- 40 מילי-שניות במכונית F1 מודרנית. גם מערכת המתלים שכוילה על עצמות עצה-כפולות ובלמי דיסק ענקיים בשני הסרנים, נלקחו כולם ישירות מטכנולוגיות הספורט המוטורי היקר בעולם.

את הבכורה תערוך המכונית בתערוכת ז'נבה ולא בדטרויט, כפי שנהוג היה להעריך לפני כמה שבועות לאור חזרתה של פורשה לזירת האירועים האמריקניים. בשלב כל-כך מתקדם דומה שזה כבר לא משנה כיצד תקרא - אטוונדר, או כל כינוי אחר. את המנה העיקרית הגישו לנו לצלחת, כשרק נותר לדמיין כמה זמן לוקח לה להאיץ מהמקום ל-100 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully