וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד המירוצים של פורשה

11.1.2011 / 11:11

פורשה חוזרת לתערוכת דטרויט עם ה-918 RSR, מכונית מירוץ אקולוגית בעלת מנוע היברידי מרכזי שמפיק 767 כ"ס

בתום היעדרות ממושכת שנבעה ממשברים ניהוליים, שבה השנה פורשה לזרועותיה החמות של תערוכת הרכב הצפון-אמריקנית, שנפתחה אמש (שני) בדטרויט. החברה הגרמנית הדליפה בימים האחרונים מידע לרשת המקוונת אודות המכונית החדשה המבוססת על ה-918 ספיידר ההיברידית, אולם קשה היה לקלוע במה מדובר רק על פי התמונות המסוות, למעט תצורת הקופה הבסיסית.

אלא שעם כניסת המבקרים למתחם שררה דממה בדוכן של פורשה, ולא בגלל האכזבה חלילה. יצרנית הספורט הציגה את גרסת המירוצים תחת הכותר RSR ל-918 ספיידר, כשהיא לבושה במרכב קופה וחמושה בתא נוסעים עם מושב בודד. המנוע? היברידי - עם לא פחות מ-767 כ"ס.

ה-RSR הקיצונית מצוידת במנוע בנזין V8 בעל הספק 563 כ"ס. את העוצמה הנוספת הוא מושך משני מנועים חשמליים המותקנים בגלגלים הקדמיים, ואלה מתעלים עוד 102 כ"ס שאת מרביתם אוגרת המכונית מכוח האטה (בלימה רגרנטיבית). אלה פועלים למעשה כגרנרטורים וצוברים אנרגיה המעניקה למכונית תוספת כוח למשך כ-8 שניות, פטנט אשר מועיל מאוד בעקיפות. פטנט זה העונה גם לשם KERS לא הצליח להרשים בפורמולה 1 ב-2009, והשנה הוא יחזור למסלולים למבחן שני.

ממבט חיצוני אפשר כמובן להבחין שזו אינה מכונית כביש, ואינה מיועדת לשימוש על אספלט ציבורי. היא אמנם קיבלה השראתה מה-918 ספיידר, אך מרבית התוספות הן מעקף טכנולוגי בעקבות אחותה ההיברידית ה"פשוטה". בולטת במיוחד הכנף האחורית שהוגדלה ותשמש להצמדתה לקרקע במהירויות גבוהות. בנוסף לכך, שימו לב לעיטורים הנומריים על המרכב: המספר 22 משמש אות הוכרה לנצחון ה-917 במירוץ 24 השעות של לה-מאן שהתקיים ב-1971. המהירות הממוצעת שהושגה על ידי שני הנהגים - ד"ר הלמוט מרקו וג'יס ואן ליניפה, עמדה על 222 קמ"ש, שיא שטרם נופץ.

ה-918 RSR תאומץ כבסיס לניסויים טכנולוגיים לחטיבת ההנדסה של החברה בענף המירוצים ועבור מכוניות הכביש. לא ידועים כרגע נתוני המהירות והמיאוצים, אולם הבשורה היא הטמעת מנוע היברידי לוגם בנזין בקבוצה התחרותית של החברה. סביר שיחלוף זמן עד שנראה אותה תוקפת אייפקסים ושוברת שיאים. לפחות אחד יושב לה על הליפ ספוילר הקדמי, כך שיש לה לאן לשאוף. ומה על מכונית סדרתית על בסיס הקונספט כפי שהבטיחו? גם היא עוד תבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully