וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הפריוס מתרחבת

11.1.2011 / 11:31

טויוטה חושפת את מוביל הנוסעים המבוסס על הפריוס המשפחתית. היברידית נוספת וקומפקטית במשפחה תגיע לערים הצפופות ב-2012

מעניין מה עובר בראשו של נשיא טויוטה העולמית אקיו טויודה כשהוא עומד מול הקהל האמריקני, אבוד האמונה, בין שתי המכוניות הכי חשובות שלו בתערוכת דטרויט - פריוס C קונפט ופריוס V מיניוואן. האם המשברים מציקים לו? האם הקנסות והמבוכות מדירות שעות שינה מעיניו? האם החיוך הזה רומז שהכול עובר לו מול העיניים?

טויודה לא יניח לדמיון המשתולל שלו, ושלנו, לקלקל לו את המסיבה. האסטרטגיה של טויוטה בנויה סביב לוחמה פסיכולוגית שמטרתה להשיב לאמריקנים את האמון במכוניות היפניות של היצרנית הגדולה בעולם, שאת שורשיה הקימה על מוניטין של אמינות בלתי שבירה. הפריוס היא המוצר החם ביותר שלה בשנים האחרונות, וכעת המשפחה הצמיחה עוד כמה ענפים, ורסטילים ועירוניים.

האוטו גדול וירוק

המיניוואן של טויוטה ישתייך לפלח הביניים, אל תוך קבוצת הסטיישן-מיניוואן הבינונית. הוא נשען על פלטפורמת הפריוס הנוכחית (דור 3), אולם עם כל התנאים והמרכיבים שהופכים מוביל נוסעים מסוגו לשימושי הרבה יותר, על פני מרכב מוגבל בתצורת סדאן או חמש דלתות. הטכנולוגיות בקרביו זהות למשפחתית, אך בטויוטה הקפידו שמקדם החיכוך יהיה נמוך ויעמוד על 0.29, כך שהתנגדות האוויר לא תפגם במהותו הידידותית לסביבה ובצריכת משאביו.

מבחינת ממדים הפריוס V אינו מציג תפיחה רצינית לעומת המשפחתית הקומפקטית מלבד מפשק הסרנים. אורכו 4.59 מ' (לעומת 4.46 מ'), הרוחב עומד על 1.76 מ' (1.74 מ') ומפאת שינויי התקרה גובהו 1.57 מ' (1.51 מ'). בסיס הגלגלים מציג את הצמיחה המשמעותית ולו התווספו 7 ס"מ, אל 2.77 מ'. סידור ההושבה הוא לחמישה נוסעים ונפח תא המטען כ-971 ל', מה שבהחלט קובע כי הוא המרווח בקרב המכוניות ההיברידיות.

למנוע הפריוס מיניוואן נפח של 1.8 ל' עם 134 כ"ס (יחד עם המנוע החשמלי) המתקבלים ב-5,200 סל"ד. הסוללות מסוג ניקל-מטאל-הייבריד נטנעות באותו האופן השגרתי והמוכר, בעוד צריכת הדלק הממוצעת (יצרן) טוענת לנתון של 19 ק"מ לליטר. הפריוס מיניוואן יגיע לכבישים הציבוריים בשנת 2012.

פריוס קטנה לעיר

פתרונות לסמטאות על ארבעה גלגלים יש בשפע, וטויוטה על אף מומחיותיה בכלי רכב זעירים (אייגו, IQ) ממשיכה לשרטט את הדרך באמצעות החלופות המונעות על ידי מנועים חשמליים עם או בלי סיוע קונבציונלי. הפריוס C קונספט היא התוספת האחרונה למשפחה שתמוצב תחת הפריוס המשפחתית כרכב עממי. תאריך שיווקה הרשמי מיועד למחצית 2012 בארה"ב.

תחת הסיסמה 'סיטי-סנטריק', טויוטה טוענת שהמכונית האורבנית לעיל תהיה החסכונית והשימושית ביותר לטווח הגילאים הצעיר, כלומר בוגרים עם ילד או שניים במושב האחורי. מרווח בכל אופן דומה שיש בשתי השורות, אולם ללא נתונים קשה לומר באיזה גדלים בכלל מדובר.

בכלל זה, נעדרים מהתפריט בתערוכה כל מפרטי המנוע. מלבד העובדה שהמכונית אינה בטכנולוגיית 'שקע-תקע' (פלאג-אין), ידוע כי היא תעשה שימוש במנוע היברידי מוקטן של הפריוס, בהספק משוער של כ-110 כ"ס יחד עם היחידה החשמלית.

טויוטה פריוס C  קונספט. אתר יצרן
טויוטה פריוס C קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully