וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פני הפנאי של פורד

13.1.2011 / 7:17

פורד ורטרק קונספט מגלם את סודות העתיד של סגמנט הפנאי של היצרנית האמריקנית, גם באירופה. קוגה ואסקייפ, הדור הבא

גם שנת 2011 נפתחת ברגל ימין עבור פורד, שעם הצגת האקספלורר החדש בוחרת במתקניה של דטרויט להצגת קווי הדמיון של כלי-הרכב העתיידים, וזאת היא עושה על ידי הקונספט ורטרק. סנוניות ראשונות צפויות לעשות את דרכן לכביש בתחילת 2012, כאשר רכב הפנאי קוגה ואסקייפ הגדול ממנו מגלים את הכיוון הוויזואלי אליו היא מכוונת.

פורד ורטרק (Vertrek) מדגיש בחזותו את "דרישות הקהל האמריקני מרכב פנאי קומפקטי", כך לדברי מחלקת השיווק של החברה. בהחלט ייתכן שמתיחות הפנים הריבועיות מידי לרוחו של האמריקני מאסו עליו, שכן המתחרות הישירות בין אם מיפן או דרום קוריאה נוקטות בשיטות סגנון מעניינות יותר.

הוורטרק יכול שהיה חמוש במנועי בנזין ודיזל (2.0 ל' TDCI) מכל שושלת ההינע של פורד. על אכלוס מנוע היברידי ישנן יותר משמועות, או גרסה חשמלית על רקע פריחת הטכנולוגיה בקבוצת העממית (ע"ע פוקוס ו-C-מקס). יחד עם זאת ההערכה היא שהמנועים הבסיסים של הקוגה הקומפקטי יגיעו מסדרות האקו-בוסט החל מנפח של 1.6 ל' וכלה במנועים גדולים יותר לאסקייפ, עם שידוך לתיבות כפולות מצמד להן שישה יחסי העברה.

החשיבות של הקוגה והאסקייפ לאוכלוסיה בארה"ב גדולה. עם חשיפת הקונספט מחמיאים נציגי פורד ליכולת הטעינה של כלי-הרכב בשטח תא המטען: כך לדוגמה במצב זקוף של השורות נפחו עומד על 829 ל', ועם קיפול המושבים תופח ל-1,830 ל'.

מסקרים ומחקרים שנערכו בפורד, עולה כי רוכשי רכבי הפנאי מבלים בהם לרוב בסופי-השבוע, ומכאן הסיבות לפיהן התבנית המרובעת הישנה ננטשה לטובת עיגול הפינות - אלמנטים שיש בהם תרומה לשיפור זרימת האוויר סביב המרכב והפחתת תצרוכת הדלק וה-CO2. ואם להסתמך על ההחלטות הנבונות של פורד בשנות המשבר, ממצאים אלה משקפים את המציאות העכשווית על פיה צמצום היא מילת המפתח.

יס, מקס

חוץ מהפוקוס החשמלית עליה דיווחנו לפני מספר ימים, שלחה פורד את ה-C מקס הייבריד קונספט לתערוכה האמריקנית. הטכנולוגיה והעיצוב אינם העניין המרכזי כאן, כי אם הטקטיקה של היצרנית להחדיר לשוק האמריקני מכוניות קומפקטיות ועירוניות, כשבחזית כבר עומדת הסופרמיני פיאסטה ששיווקה החל בליווי מסעות פרסום ויחסי ציבור נרחבים כדי לשחזר את אחת ההצלחות הגדולות ביותר באירופה.

כיוון שמדובר ברכב רעיוני, פורד לא פרסמה בדל של אינפורמציה על מערכת ההינע של המכונית, להוציא שימוש בסוללות ליתיום-יון. לצידה עומדת גרסה עוד יותר עתידנית המכונה אנרג'י, כשהמכנה המשותף היחידי ביניהן הוא המראה החיצוני, המושאל ישירות מה-C מקס החדשה וזו שתבוא לאחריה (שבכה קדמית מחודשת). באירופה אגב תשווק ה-C מקס כנהוג בקטגוריה בגרסאות מרכב עם חמישה או שבעה מושבים, ארה"ב תקבל רק את הארוכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully