וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה לקיה ריו

11.1.2011 / 15:40

קיה חושפת איורים ראשונים לדור הבא של הריו שיושק בתערוכת ז'נבה. את ארה"ב היא מנצלת להפגנת כישורי הדימיון שלה

לא מורחים זמן בקיה. אחרי הפיקנטו הננסית שנחשפה זה לאחרונה, מחלקת העיצוב מפיצה שני איורים רשמיים ליורשת הריו המשפחתית, שלושה חודשים טרום בכורתה בתערוכת הרכב בז'נבה. לדברי החברה, התמקדו המעצבים בצמצום ממדים והקנית מראה זורם המחמיא לפרופיל ספורטיבי באופיו. האם היא תצליח לגנוב לתאומות יונדאי אקסנט ו-i20 את ההצגה ב-2011?

אם לשפוט על פי התיאורים של פיטר שרייר, האחראי על עיצובה, יש בהחלט מקום לאופטימיות. הריו בדורה השלישי (אחרי מתיחת הפנים ב-2009) תבוסס גם השנה על האקסנט, אך תבדל ממנה במפרטים ובמספר יחידות הנעה. עוד אומר שרייר הנכבד בהצהרות הפרסום כי "המכונית תעניק תחושה יוקרתית, כאילו לקוחה מסגמנט מעודן יותר". מנטרה שחוזרת על עצמה באופן קבוע בקונצרן הקוריאני מתוך משאלת-לב לשנות את תפישת הקהל כלפי העממיות שבכלי הרכב במותגים.

בהמשך לדבריו של שרייר, אומר גם מנהל השיווק של קיה העולמית סון נאם לי, כי המכונית מייצגת מעתה את הקונספציות העתידיות של קיה, לפחות בכל הקשור לסגנונות הפיסול הזורם שהופכים בהדרגה למאוד מושפעים מאירופה הן בתחומי הניהוג שהשתפרו פלאים עם הצגת הסיד, והן ביחס לאיכות.

פרטים נוספים על קיה ריו החדשה נקבל ככל שנתקרב למועד השקתה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. מיבואנית קיה לישראל קבוצת 'טלקאר' נמסר לוואלה! רכב כי המכונית תשווק בישראל לא לפני 2012.

קיה בסימן 7

קיה טוענת שאת ההשראה לעיצובו של ה-KV7, ה-MPV הקונספטואלי שלה, קיבלה מסמארטפונים ותאי כפפות. שיר הלל לווסרטיליות כנראה. כיצד זה מסתדר עם דלתות שחף שבדרך כלל מוצאות את דרכן אל כלים קלאסיים (מרצדס SLS) נאלץ לשאול את פיטר שרייר, המעצב הגרמני שפקודיו בחטיבת העיצוב מגשימים את כל מה שעולה לו לראש. בכל מקרה, היינו רוצים לראות מכונית עם מנגנון זה עוברת לייצור סדרתי. פעם בשמיטה.

ה-KV7 בא בדיוק בזמן עבור קיה, שכן סגמנט המיניוואנים שלה שרוי בקפאון זה תקופה. מלבד הקרניבל הוותיק או הסדונה המשרתים אותה שנים ארוכות היא חסרהMPV בגודל מלא שירכז אליו את המשפחות הברוכות, אלה מהן שמונות יותר משש נפשות. בקיה אף מתככנים שהרכב לעיל ינפק סידור הושבה לתשעה נוסעים, פלוס עוד טיפה מקום בתא המטען.

עם אורך של 4.8 מ' מדובר במיניוואן בכלל לא קצר, ורחב ידיים גם בין הדפנות - 2.03 מ'. התרומה של דלתות השחף תהיינה לנגישות פנימה אל תא הנוסעים, אולם סביר שגרסת הייצור תצטייד בדלתות הזזה חשמליות, כמקובל בקבוצה הזאת. בנוסף, כמות הטכנולוגיה המותקנת בו עבור היושבים עשירה מאוד: אינטרנט אלחוטי, מערכות שמע משוכללות עם חיבורים ל-USB, כניסות לקונסולת משחק וצגים מרובים.

בחזית הקונספט שוכן מנוע GDI שישה צילינדרים בנפח 2.5 ל' שמקורו מהאופטימה האמריקנית, בעל הספק משודרג של 285 כ"ס. קיה תשדך אותו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ולדבריה מדובר במנוע ה-V6 החסכוני ביותר שיצא מידיה בשנתיים האחרונות. עד 2012 נדע אם זה נכון או לא, היות ומנוע זה יאכלס את כל המכוניות הבכירות שלה ושל בעלת הבית יונדאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully