וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: נצחון לסיינז אבל זה לא מספיק

ירון אדרי

12.1.2011 / 10:02

נהג פולקסווגן רושם נצחון חמישי בדקאר 2011, אך לא מצליח לשוב למקום הראשון בדירוג הכללי. יום רגוע לקומה ודפרה

הסטייג' התשיעי במהדורת 2011 של הדקאר השאיר את המתחרים עוד יום אחד בקופיאפו עם מסלול מעגלי קצר במונחי הראלי המפרך הזה. עוד בטרם הזינוק, ניצלו הצ'יליאנים והמארגנים את השהות במקום למעט יחסי ציבור. למי שכבר הספיק לשכוח נזכיר כי באותו המקום התחוללה לפני מספר חודשים דרמה לאחר שמספר כורים חולצו מבטן האדמה בה היו לכודים מספר חודשים. הכורים הגיעו כאורחי כבוד לשטח הכינוס שם שוחחו עם הנהגים. הגדיל לעשות נאסר אל עטייה שהכניס עצמו לדגם של קפסולת החילוץ.

ואז הגיע הזינוק. אופיו המעגלי של הסטייג' איפשר למתחרים להעז מעט יותר, כששוב עומדות מולם דיונות עצומות והאפשרות לעבור אותן מהר ולהסתכן בהתהפכות או לאט ולהסתכן בהתחפרות. כמו אמש, גם היום נרשם מאבק צמוד בין צמד נהגי פולקסווגן קרלוס סיינז ואל עטייה כאילו הם נמצאים במירוץ במסלול אספלט בו כל אלפית שנייה חשובה. בסופם של 235 ק"מ היה זה הספרדי שרשם נצחון נוסף בזמן של 2:14.39 שעות, שתי דקות מהיר מהקטארי.

אלא שגם נצחון זה עדיין אינו מספיק לסיינז. את הדירוג הכללי ממשיך להוביל אל עטייה בזמן מצטבר של 30.56.23 שעות, כשהפער בינהם עומד כעת על שלוש דקות ו-18 שניות בלבד. שלישי מדורג ג'ינייה דה וילייה בפער של 56 דקות מהמוביל ובמקום הרביעי בפיגור של שעה וארבעים דקות מדורג סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) שכבר לא יוסיף גביע דקאר עשירי לאוסף שלו כפי שזה נראה כעת. הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי מסיימים את הסטייג' במקום ה-56 כמעט חמש שעות וחצי מסיינז, ובדירוג הכללי הם במקום ה-44.

בדו גלגלי בחרו צמד רוכבי KTM מארק קומה וסיריל דפרה לנוח קצת. נכון יותר לומר שרוכבים אחרים בחרו לנצל את היום הקצר כדי להעז יותר וכך מנצח ג'ונה סטריט האמריקני (ימאהה) בזמן של 3:06.56 שעות. הוא מקדים ביותר משלוש דקות וחצי את פרנס ורהובן (ב.מ.וו) ודיוויד קסטאו (שרקו) שמסיימים אחריו. דפרה מסיים שביעי שש דקות אחרי סטריט, קומה תשיעי עם עוד דקה לזמן שלו ו-45 שניות אחריו סוגר את העשירייה הראשונה פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה). בדירוג הכללי ממשיך קומה להוביל על דפרה בפער של יותר משמונה דקות. קונטרדו שלישי בפיגור של 23 דקות וחצי.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 3:43.27 שעות מנצח אלחנדרו פטרונז'י הארגנטיני (ימאהה) שמגדיל את הפער בראש הדירוג הכללי לשעה ו-16 דקות מבן ארצו סבסטיאן הלפרן (ימאהה) המדורג שני. במשאיות מנצח פירדאוס קבירוב הרוסי (קמאז) בזמן של 2:45.21 שעות, מהיר בכמעט שמונה דקות מוולדימיר צ'אגין (קמאז) שסיים שני. בזכות הנצחון חוזר קבירוב לראש הדירוג הכללי עם יתרון של ארבע דקות על צ'אגין.

הסטייג' העשירי שיוזנק היום יחזיר את המתחרים לארגנטינה, שוב דרך פסגות הרי האנדים הגבוהות. הוא יהיה ארוך מאוד, 862 ק"מ אם נדייק, אולם הקטע התחרותי יהיה רק אחרי ק"מ רבים בדרך ולאחר שהמתחרים כבר יהיו בתוך שיטחה של ארגנטינה. אורכו של הקטע המדוד בזמן 176 ק"מ בלבד. בשלב זה נותרו בדקאר 241 מתחרים מתוך 430 המתחרים שזינקו ביום הראשון.

מירוץ ראלי דקאר 2011. Natacha Pisarenko, AP
כורים לנו, אנחנו באים/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully