וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 נקודות? שלילה לתשעה חודשים

ירון אדרי

12.1.2011 / 14:57

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה התקנה לפיה ישלל רישיונם של נהגים שצברו 72 נקודות לתשעה חודשים. קבלת הרישיון תחייב תיאוריה וטסט

שינויים נוספים בשיטת ניקוד החובה לנהגים. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) תקנה חדשה של משרד התחבורה לפיה נהג שיצבור 72 נקודות או יותר, רישיון הנהיגה שלו יפסל לתקופה של תשעה חודשים. עוד אישרה הוועדה שינויים נוספים בשיטת הניקוד הכוללים קיצור חובת הביצוע של קורסים בנהיגה נכונה (מונעת), הודעת פסילה על ידי שליח תחשב כהודעה תקפה ויבוטלו נקודות על הרשעה שדווחה לרשות הרישוי לאחר שנה ויותר.

התקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה ישראל כץ, קובעת כי רישיון הנהיגה של נהג שיצבור 72 נקודות ויותר יפסל לתקופה של תשעה חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) וכן במבחן עיוני (תיאוריה) ומבחן מעשי (טסט). כך גם במידה ונהג צבר פעמיים 36 נקודות בפרק זמן של שש שנים.

התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות או יותר, אלא אם כן ירשמו להם עוד 12 נקודות לפחות לאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף ובתוך ארבע שנים ממועד העבירה הראשונה שנרשמה להם. עד כה, נהג שצבר במהלך ארבע שנים 36 נקודות חובה ויותר נפסל רישיון הנהיגה שלו לתקופה של שלושה חודשים והוא נדרש לבצע מבחן עיוני בלבד כתנאי לקבלתו בחזרה.

עוד אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת שורה של תקנות נוספות שלדברי משרד התחבורה משפרות ומייעלות את שיטת הניקוד שנקבעה בשנת 2003. לדברי כץ, "התקנות החדשות יאפשרו להתמודד טוב יותר עם עברייני התנועה מועדים וימנעו מהם להתחמק מביצוע אמצעי התיקון בהם חוייבו". התקנות קובעות כי נהג שנדרש לקורס נהיגה מונעת חייב לבצעו בתוך שישה חודשים מיום קבלת הזימון זאת במקום תקופה של שנה שנדרשה עד כה.

עוד נקבע כי נהג שקיבל הודעה אישית על פסילת רישיונו באמצעות שליח או שוטר למשל, ההודעה תחשב כתקפה ומחייבת. עד כה נדרש משרד התחבורה לשלוח את הודעת הפסילה באמצעות דואר רשום בלבד, דבר שגרם לנהגים להתחמק מלקבל את הדואר או לחתום על אישור המסירה. כמו כן נקבע כי רשות הרישוי לא תרשום נקודות על עבירות שדווחו למשרד התחבורה כעבור שנה ויותר ממועד ההרשעה. עד כה לא הייתה כל הגבלת זמן ברישום נקודות על עבירות גם אם הם דווחו לרשות הרישוי באיחור של מספר שנים.

התקנות החדשות שאושרו היום יכנסו לתוקף שישה חודשים מיום פרסומן ברשומות. עוד הנחה כץ את סמנכ"ל משרדו עוזי יצחקי לבחון מחדש את טבלת ניקוד עבירות התנועה. במסגרת עבודת מטה שתבוצע במשותף עם אגף התנועה במשטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וגופים רלוונטיים נוספים, תישקל אפשרות לבטל את הניקוד הניתן כיום על חלק מעבירות התנועה המוגדרות כעבירות קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully