וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מרצדס SLK החדשה

13.1.2011 / 12:12

הרודסטר הקומפקטית של מרצדס מציגה דור חדש עם מנועי V6 חזקים ומתחשבים בסביבה. גם גרסת AMG מסתמנת באופק

לראשונה מזה שנים ארוכות, פיתח קונצרן דיימלר כמעט מהיסוד פלטפורמה עבור ה-SLK החדשה של מרצדס, ששיווקה יחל כבר השנה. הדור השלישי (השני במספר על פי פיתוח דגם ה-R171 שתחילתו ב-2004) טוען כי הרודסטר היוקרתית עמוסה בשורה ארוכה של שיפורים בתחומי המנוע, הביצועים ובמיוחד בהיבטים הסביבתיים, בתודה לחטיבת ה'בלו אפינשסי' האקולוגית של היצרנית.

ה-SLK, ראשי תיבות ל-Sportlich, Leicht und Kurz למי שלא יודע (בעברית - ספורטיבי, קל וקצר), נודעת בתעשיית הרכב כאחת המכוניות הראשונות בעולם שעשתה שימוש בגג קשיח מתקפל, כשרק מיצובישי 3000 ספיידר קדמה לה ב-1994. 17 שנים עם המנגנון המוצלח הוכיחו את קיומו, שכן גם הדור החדש ממשיך במסורת ומחפה על הראשים בתרכובת זהה. עם זאת, משך הזמן לקיפולו אורך כעת פחות מבעבר, עם קיזוז של כמה מאיות השניה שיותיר אתכם יבשים למקרה של גשם פתאומי.

מבחינה חיצונית, ה-SLK חוברת ל-E קלאס וליתר המשפחה עם שבכה מרובעת-טרפזית ובולטת. יתרה מכך, היות וה-SLK נולדה ישירות לקבוצת הספורטיביות של המותג שחוגג השנה 125 שנים, הוסיפו לה כמה שיותר ערכים קוסמטיים כך שתשווה חלקים מדפנותיה ל-SLS AMG, מכונית העל בעלת המנוע האטמוספרי החזק בעולם. כך לדוגמה החישוקים קלים הרבה יותר מבעבר, וכנפי הפרונט עשויים שכבות אלומיניום לשמירה על משקל נמוך. גם בתא הנוסעים ישנה מידה של דמיון כלפי ה-E קלאס, ושם אפשר למצוא את כל הפינוקים המוכרים לרבות מערכת שמע משוכללת. מערך הבטיחות כולל שש כריות אוויר, בקרות יציבות ובלימה ותאורה דינאמית מתכווננת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק לחורכי האספלט

באגף המנועים מתחוללת סערה חינוכית. החברים מחטיבת 'בלו אפישנסי' האחראית להפחתת הנזק הסביבתי מיחידות הבנזין והדיזל, התקינו בסדרה החדשה מנוע טורבו בסיסי (מופחת מחיר ביחס לשאר) הסוחט מנפח של 1.8 ל' כ-184 כ"ס תחת השם SLK200 BlueEFFICIENCY.

השידוך האופציונאלי אינו נחות מהידני, וכאן הוא מיושם על תיבה אוטומטית 7 ג'י טרוניק (שבעה הילוכים) המאיצה במכונית ל-100 קמ"ש ב-7 שניות ועד מהירות מרבית של 245 קמ"ש. צריכת הדלק? כ-15.8 ק"מ לליטר. מנוע ה-SLK250 חזק במעט יותר וזה מאיץ ל-100 קמ"ש בזכות 204 כ"ס עדיפים ב-6.6 שניות.

בקצה העליון, וקודמת אל מהדורת ה-55 AMG שטרם צורפה להיצע (5.5 ל' V8 עם מעל 420 כ"ס), מופיעה יחידת ה-V6 המבוקשת - SLK350, ולמעשה המשכנעת ביותר בקרב חובבי הרודסטר הגרמנית. לא רק שזו מאוד חסכונית היות ומשודכים לה מנגנון 'עצור וסע' ואמצעי ניהול מנוע מתוחכמים המעמידים את תצרוכת הדלק על כ-14 ק"מ לליטר, אלא תכונותיה על הכביש מפתיעות עוד יותר.

איך כל זה קורה? לצד העיבודים בפלטפורמה, גם מנוע ה-3.5 ל' לו 304 כ"ס, תוכנן מראשיתו ואינו שותף למרבית המרכיבים של היחידה הקודמת. דור שלישי של מערכת הזרקה והצתה רב-נקודתית מעניקים למכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, מהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש והפחתה של כ-10 אחוזים בפליטת ה-CO2.

בלעדי למהדורה זאת נכללת האופציה לשילוב הטריפל הדינאמי של דיימלר: מערכת מתלים מתכווננת, מתלים קונבציונלים, או את ה-Dynamic Handling Package הפועלת אוטומטית על ידי בקרת שיכוך המנטרת איכות סלילה ומתאימה את אופן הריסון בהתאם.

מחירים ל-SLK החדשה טרם פורסמו ואלה צפויים להיחשף לקראת בכורתה הרשמית בתערוכת הרכב בז'נבה. מועד עלייתה לכבישים מתוכנן לקיץ הקרוב, בדיוק בזמן לעונת הפשלת הגגות המתקפלים והשיזוף. ה-SLK החדשה תגיע גם לישראל כמו קודמותיה, אולם טרם התקבלה תגובת יבואנית מרצדס 'כלמוביל' על תאריך הגעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully