וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוואו סופר-סוניק

13.1.2011 / 16:26

שברולט סוניקZ קונספט ארוזה בבודי-קיט טמפרמנטי, תיבה ידנית ומנוע טורבו עם 140 כ"ס. הוט-האץ' מן המניין?

שברולט העבירה אל תערוכת דטרויט את הגרסה הספורטיבית, העוקצנית והמוגזמת של האוואו הקטנה (סוניק בארה"ב) תחת הכותר Z-Spec קונספט. מחד, ברור מדוע היא ולא האוואו RS המתונה בהופעתה, נבחרה לקדם את הדגם החדש, שכן להסתנוור מקוטר החישוקים (19 אינטש) אפשר אפילו מהפאלאס של הפיסטונס.

מאידך, אם שברולט רוצה לפרוץ אל נישת הספורטיביות החמות, מדוע להסיח את תשומת הלב מה-RS ששיווקה מתחיל בקרוב?

אם לרדת לדעתם של בכירי שברולט, וזה לא מובן מאליו, ה-Z קונספט לפחות התלכדה אל דגם שנראה כמו רכב ספורטיבי. אבל האמת היא שאם חופרים קצת בהיסטוריה, גם המקומית שלנו, היא מזכירה לנו את האופטרה ספורט המלאכותית, שאלמלא הכיתובים, החצאיות והכנפיים, הייתה נגרסת בתוך ערימות הליסינג המצויות (שלא לדבר על תג המחיר המופקע שנדרש עבור היומרה המביכה הזאת).

שברולט לא פרסמה מפרטים שלמים אודות הקונספט, אך נוכל לספר לכם שסדנאות שיפורים ותומכות אחרות הצטרפו לחגיגה: בלמי ברמבו, חישוקי BBS, מושבי רקארו ועוד. תרמה את הפיטלרים חברת K&N ועל המתלים אחראית סדנת Pedders Suspension. מנוע הטורבו המשותף לקרוז מפיק מ-1.4 ל' כ-140 כ"ס המועברים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית לגלגלים מלפנים.

לצחוק על שברולט, ובעיקר על המוצרים היוצאים מבית החטיבה שבדרום קוריאה, זה לא בדיוק דבר חכם כיום. על בסיס הקרוז נוסדה מכונית המירוץ שניצחה את ב.מ.וו וסיאט בעונת 2010 בסבב אליפות מירוצי ה-WTCC כך שקבלות כבר יש לה. אולי כדאי להמליץ להם להביא גם את האוואו/סוניק לסדנה תחרותית שכזו, כדי ללקט הנחיות שיש בהן ערך מוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully