וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: אל עטייה בדרך לנצחון

ירון אדרי

14.1.2011 / 11:09

הקטארי של פולקסווגן מנצח את הסטייג' ה-11 בעוד יריבו סיינז מאבד מעל שעה. בקרב הרוכבים על שניים כלום עדיין לא סגור

בסיומו של הסטייג' ה-11 בראלי דקאר, רגשות מעורבים נרשמים בפולקסווגן. אמנם נהג הקבוצה נאסר אל עטייה מנצח את הקטע התחרותי הקשה שאורכו עמד על כ-600 ק"מ (המארגנים ערכו שינוי בתוואי המקורי), אולם האלוף המכהן קרלוס סיינז נתקל בבעיות שדרדרו אותו הרחק לאחור ומנעו ממנו כמעט סופית את האפשרות להגן על תוארו.

אל עטייה רשם נצחון חשוב נוסף עם זמן של 4:17.27 שעות, אולם הוא לא תאר לעצמו שזה עלול להכתירו לאלוף כמעט ודאי. סיינז, היחיד שיכול לשבש לו את התוכניות, שבר מתלה לאחר שנכנס לבור במהירות גבוהה והוא מסיים במקום ה-14 בפיגור של שעה ורבע. בעקבות זאת יורד סיינז למקום השלישי בדירוג הכללי כשהפער בינו לאל עטייה עומד על כמעט שעה וחצי. ג'ינייה דה וילייה (פולקסווגן) מדורג כעת שני בפער של 52 דקות מאל עטייה.

מי שחזר לעצמו לאחר כמעט שבוע של תקלות הוא סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו). הוא מצליח לסיים שני כדקה אחרי אל עטייה כאשר כעת נפתח עבורו מחדש המאבק על המקום השלישי הכללי מול סיינז כשהפער בינהם עומד על 13 דקות. דה וילייה מסיים את הסטייג' ה-11 במקום השלישי ואחריו קרזיסטוף הולובצ'יץ' (ב.מ.וו) וריקארדו לאל דוס סנטוס (ב.מ.וו). הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי נכנס אמש רשמית לרשימת הפורשים מהראלי המפרך אחרי קשיים רבים בהם נתקלו במהלכו.

ואם בקטגורייה רכבי השטח אפשר לומר שהכל סגור, הרי שבקרב הרוכבים המאבק על האליפות עדיין פתוח בין צמד רוכבי KTM מארק קומה וסיריל דפרה. את הסטייג' ה-11 מנצח דפרה עם זמן של 4:33.13 שעות, מקדים את קומה ביותר משתי דקות. בעקבות זאת מצמצם דפרה את הפער מקומה בדירוג הכללי ל-16 דקות שבהחלט ניתנות למחיקה ביומיים הבאים. פרנסיסקו לופז קונטרדו מסיים את הסטייג' במקום השלישי וזה גם מקומו בדירוג הכללי.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 5:35.30 שעות מנצח סבסטיאן הלפרן הארגנטיני (הונדה), כשתי דקות לפני בן ארצו תומס מאפיי. אלחנדרו פטרונז'י (ימאהה) מסיים את הסטייג' שלישי, אבל זה לא מפריע לו להמשיך ולהוביל בדירוג הכללי בפער של שעה ושש דקות על הלפרן. במשאיות מנצח ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) בזמן של 5:12.02 שעות, מקדים ב-11 דקות את פפ וילה הספרדי (איווקו) שסיים שני. צ'אגין מוביל את הדירוג הכללי עם יתרון של יותר מחצי שעה על פירדאוס קבירוב (קמאז).

הסטייג' ה-12, אחד לפני האחרון, יוביל היום את את המתחרים מזרחה לקורדובה. אורכו 687 ק"מ, מהם 555 ק"מ תחרותיים מדודים בזמן (266 ק"מ למשאיות). בשלב זה נותרו בדקאר 211 מתחרים, פחות ממחציתם של 430 המתחרים שזינקו ביום הראשון למירוץ (17 פרשו בסטייג' האחרון).

מירוץ ראלי דקאר 2011. Natacha Pisarenko, AP
אולי אתה מגיע לקאמפ נואו?/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully