וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית מירוץ חדשה לקייטרהאם

ירון אדרי

21.1.2011 / 11:13

יצרנית הסופר 7 האלמותית חושפת מכונית מירוץ חדשה שמאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות. שוקלת לייצר גם גרסה חוקית לכביש

מאז שקייטרהאם קנתה מלוטוס את זכויות הייצור לסופר 7 איי שם בשנות השבעים, זה בערך כל מה שהיא עושה. אלא שכעת היא חושפת את הצעד הבא שלה בעולם העסקי, עם מכונית מירוץ שמבטיחה לשמור את החזון של אבי ה-7 המקורית קולין צ'פמן - משקל קליל לטובת ביצועים. לשם כך היא רותמת למשימה את כל הידע שהשיגה בחמישים השנים האחרונות במסלולי המירוצים וכן משתפת בחזונה את יצרנית השלדות לולה.

הקייטרהאם לולה SP/300.R נחשפה בתערוכת אוטוספורט הבריטית. היא מיועדת להתחרות בסבב פרטי משלה החל מהשנה הבאה, אולם כל הפרטים טרם נסגרו. התוכנית מדברת על סבב שינוע בין המסלולים המובילים של בריטניה ואופציה גם למירוץ באחד המסלולים של אירופה. סבב כלל אירופי גם יכול לבוא בחשבון בעתיד.

לולה תכננה את המכונית בהתאם להנחיות של קייטרהאם. השלדה עשויה מאלומיניום והמעטפת האווירודינמית משלל חומרים קלים החל מפוליאוריתן ועד קרבון כדי שמשקלה לא יעבור את ה-600 ק"ג. המתלים המתכווננים נלקחו ממכונית הפורמולה 3 של לולה כדי להבטיח התנהגות ראויה למכונית מירוץ שכזו. קייטרהאם מבטיחה גם שקל לתחזק אותה ומספיק מכונאי אחד כדי לעשות זאת.

במרכז השלדה יעמוד מנוע פורד בנפח 2.0 ל'. קייטרהאם הוסיפה לו מגדש על כדי שיפיק 300 כ"ס, זאת מבלי לפגוע באמינות שלו. בתהליך כיול מחשב הניהול ניתנה העדפה לזמינות כוח על פני סל"ד גבוה וישנה גם אופציית 'Push to Pass' שבלחיצת כפתור מוסיפה עוד כמה עשרות סוסים לטובת עקיפות על המסלול. יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים החצי אוטומטית תוכננו בהתאם למסלול הפורמולה 1 ספא שבבלגיה, המאתגר ביותר בסבב, כך שבסוף הישורת הראשית שלו תגיע ה-SP/300.R ל-275 קמ"ש. ל-100 קמ"ש אגב היא מגיעה בתוך 2.5 שניות.

לאחר שתסתיים התערוכה, תחזור המכונית למטה החברה כדי לסיים את פיתוחה הנמצא בשלבים הסופיים. לכשיינתן האישור, יחלו לייצרה בכמות שלא תעלה על 25 יחידות בשנה. תג המחיר לכל אחת מהן הוא 60 אלף פאונד לפני מסים, כ-330 אלף שקלים. קייטרהאם שוקלים לייצר גם גרסה חוקית לכביש שתימכר לצידה של הסופר 7 שנראה שתמכר לעד.

קייטרהאם לולה SP300R. אתר יצרן
קייטרהאם לולה SP300R/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • קייטרהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully