וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הגנה נגד היזרקות מהרכב

17.1.2011 / 11:04

חוק חדש שייכנס לתוקפו ב-2013 בארה"ב יחייב יצרניות רכב באמצעי הגנה למניעת היזרקות בני-אדם לא חגורים מהרכב

ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA והרשויות הפדראליות העבירו חוק חדש לפיו יצרניות הרכב תחוייבנה לצייד את מכוניותיהן באמצעי הגנה שיימנע היזרקות אדם לא חגור מתא הנוסעים. החוק ייכנס לתוקפו בשנת 2013 ובהדרגה יאכוף את כל כלי הרכב שמשקלם מתחת ל-4.5 טון. הגופים המפקחים יחלו לחלק קנסות החל מ-2018 על כל חריגה מהתקן.

ה-NHTSA ייסד שורה של כללים מאוד נוקשים ובלתי-מתפשרים על אופן הפעולה של המנגנונים הבטיחותיים בכלי הרכב האמונים על הידוק הנוסעים. לדבריו, לא יזוז אדם מבוגר ממושבו יותר מ-10 ס"מ מגובה דופן חלון הנהג בזמן בו מעורבת המכונית בתאונה או מתהפכת על גגה. מעניין יהיה לצפות בניסויים הראשוניים.

דובר ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד טוען כי החוק התעכב בגלל בירוקטריה ב-2009, ובדיעבד היה ניתן לחסוך במאות חיים שאבדו בתאונות מסוג אלה מאז. "תאונות התהפכות הן הקטלניות ביותר מכל התאונות. זהו צעד חשוב ונוסף על מנת להבטיח את שלומם של הנוסעים, במיוחד לאור כמות הנפגעים. בשנת 2009, יותר מ-47 אחוזים מבני-האדם שנהרגו בתאונות-דרכים, מתו כתוצאה מהינתקות מהמושב והזרקות החוצה מתא הנוסעים.

"ברגע שהחוק ייושם במלואו, ממש בסמיכות לשנה האחרונה לפני האולטימטום, נוכל לקצץ כ-450 הרוגים בשנה ואלפי פצועים", הוסיף סטריקלנד. בארה"ב נהרגים מידי שנה כ-10,000 בני אדם כתוצאה מהתהפכות כלי הרכב, כך הוא מציין. עלות המנגנון הבסיסי נאמדת בכ-31 דולרים לכל מכונית או כ-510 מיליון דולרים לכל כלי הרכב הנמכרים בתוך ארה"ב, כך מנתוני ה-NHTSA. אם לא יחסכו בדולרים, אולי יחסכו גם חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully