וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בנתיב המהיר גרמה לחיוב כפול

אבי בר-אלי

17.1.2011 / 8:05

כשל בעת כיול מערכת האגרה ייקר את התעריף לנהגים מ-6 שקלים ל-12 שקלים - אף שהנתיב לא התמלא. הזכיין לא יחייב את הנהגים באגרה העודפת

תקלה טכנית שהתרחשה אתמול (ראשון) בבוקר במערכת האגרה שבנתיב המהיר לתל אביב גרמה לייקור שגוי של האגרה שנגבתה מן הנהגים בכניסה, מרמת מינימום של 6 שקלים לתעריף של 12 שקלים, בשעות 7:00-9:00.

תחקור ראשוני העלה כי איש צוות מטעם חברת סימנס הגרמנית - שבנתה את מערכת האגרה הדינמית המורכבת - עבד בשעות הבוקר על עדכון האלגוריתם של בסיס מערכת האגרה. זאת, כאשר בעת כיול המערכת מחדש אירעה התקלה, אשר תוקנה בחלוף זמן לא ידוע. במקביל, הבחינו נהגים שנסעו בכביש מס' 1 בשלט האלקטרוני המוצב בכניסה לנתיב כי תעריף האגרה גדלה, ללא הצדקה.

גורמים המקורבים לפרויקט ציינו אתמול כי דבר התקלה נמסר למדינה, וכי הזכיין לא יגבה את התעריף העודף מציבור הנהגים שחלפו בנתיב.

מערכת האגרה הדינמית בנתיב המהיר קובעת אוטומטית את תעריף הנסיעה בו (לכלי רכב שאינם ציבוריים) בהתאם לנפחי התנועה בנתיב. אגרה זו נעה בין 6 ל-75 שקל, ומשתנה במטרה להבטיח כי מהירות הנסיעה בנתיב לא תפחת מ-70 קמ"ש. כלומר, ברגע שתתקרב מהירות הנסיעה הממוצעת בנתיב לכיוון הרף התחתון של 70 קמ"ש - תייקר מערכת האגרה האוטומטית שבנתיב את תעריף הנסיעה כך שהכניסה אליו תהפוך יקרה יותר, ולכן תרוסן.

לפי הערכות, תעמוד האגרה בעתיד בשעות השיא של הבוקר על 17-20 שקל. ואולם מאז נחנך הפרויקט לפני כשבוע עדיין לא הגיע הנתיב לקיבולת מלאה, ולכן לא נדרש ייקור תעריף הנסיעה בנתיב מעבר לתעריף המינימום.

הפרויקט מגדיל באופן רציף את נפחי התנועה בו מאז נפתח ביום ראשון שעבר. לפני שבוע היה היקף התנועה בשעות השיא כ-400 כלי רכב בממוצע, ואולם אתמול נרשמה לפי הערכות תנועה שעתית של כ-1,200 כלי רכב בשעות הבוקר. זאת, כאשר העלאת האגרה צפויה להתחיל מנפח תנועה שעתי של 1,600 כלי רכב. נפחי תנועה אלה מאפשרים נסיעה בנתיב במהירות ממוצעת של 90-80 קמ"ש, אשר אורכת 8-7 דקות.

במקביל, גדל גם השימוש הציבורי בתחבורה הציבורית החינמית שמעמיד הפרויקט. אתמול חנו בחניון חנה וסע של הפרויקט יותר מ-200 כלי רכב. חלק מהנהגים עשו שימוש בשירות השאטלים, ואולם חלקם חנו במקום והצטרפו לנסיעה משותפת, הפטורה מאגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully